Hej,plåtade förgasaren och undrar bara om detta är original förgasaren eller någon annan variant?
Skulle vara kul att veta:)
Den är riktigt skitig men fungerar faktiskt klockrent med perfekt gassvar och jämn och fin tomgång.
Vaacum ligger stabilt på 19.
Hittade några nummer som jag har skrivit in på en utav bilderna.
Annons
Re: Original Rochester Q-jet ??
2Jodå, det ser ut som en 1979 Olds Q-jet som sitter på en 1970 Olds 403.
Numret du söker för identifikation sitter instansat på förarsidan av flottörhuset, mellan den övre luftspjällaxeln och den nedre sekundärspjällaxeln, börjar med 1705XXXX.
Numret du söker för identifikation sitter instansat på förarsidan av flottörhuset, mellan den övre luftspjällaxeln och den nedre sekundärspjällaxeln, börjar med 1705XXXX.
3Lite förrvirradThe Judge skrev:Jodå, det ser ut som en 1979 Olds Q-jet som sitter på en 1970 Olds 403.
Jag har hittat ett nummer som är 17060559 samt en 17061621 enligt den sista bilden.
Ytterligare en fundering,hittar inga blandskruvar på framsidan av förgasaren....antingen har jag blivit halvblind på gamla dar eller så
är det något jag har missat.
4Japp, 1979 såklart! Lite jetlaggad fortfarande och 0:an sitter för nära 9:an på tangentbordet......
Numret ska börja med 1705xxxx, kolla bilden var du ska söka.
Sannolikt är det en 17059553, då Pontiac använde sig av Olds-motorer i Californien sålda modeller?
1979 började GM dölja blandskruvarna bakom härdade stålpluggar för att hindra klåfingriga entusiaster från att sabotera avgasutsläppen.
Lätt åtgärdat dock, genom att såga lite runt dem underifrån och slå bort dem med ett lämpligt dorn.
Jag gör denna operation vid renovering av denna typ av förgasare.
Din förgasare är f.ö. av 800cfm gjutningen och lämpar sig mycket bra till prestanda förgasare för ner till 9 sekunders tider på 402 meter.
Numret ska börja med 1705xxxx, kolla bilden var du ska söka.
Sannolikt är det en 17059553, då Pontiac använde sig av Olds-motorer i Californien sålda modeller?
1979 började GM dölja blandskruvarna bakom härdade stålpluggar för att hindra klåfingriga entusiaster från att sabotera avgasutsläppen.
Lätt åtgärdat dock, genom att såga lite runt dem underifrån och slå bort dem med ett lämpligt dorn.
Jag gör denna operation vid renovering av denna typ av förgasare.
Din förgasare är f.ö. av 800cfm gjutningen och lämpar sig mycket bra till prestanda förgasare för ner till 9 sekunders tider på 402 meter.
5Ok
tackar och bockar för info!
Bra att veta detta med blandskruvarna även om jag just nu tänker "if it works,dont touch"
9 s repor gör jag ju lätt med denna bilen !! ...fast då kanske på 200 meter
Bra att veta detta med blandskruvarna även om jag just nu tänker "if it works,dont touch"
9 s repor gör jag ju lätt med denna bilen !! ...fast då kanske på 200 meter