Annons
Annons

Re: Hjälp med att läsa av min firebirds id =)

17
Broadcast copy eller "build sheet" var arbetarnas arbetsorder med koder avsedda endast för dem, så att de skulle montera rätt grejor.
För att tyda dessa koder behövs en "factory assembly manual".

RPO/option koderna som användes av köparen när han beställde just din bil finns på PHS papperna som du beställer på http://www.phs-online.com
1966 GTO TriPower
1970 GTO TheJudge
KentsQjet
http://www.poci.org/
http://gtoaa.org/

Re: Hjälp med att läsa av min firebirds id =)

19
Jag som nu kan skryta lite med att jag inte behöva beställa dessa kryssade paper.För jag fick orginal handlingarna.Lite lurad blev jag kanske men har en hel katalogat serie med grejor men mest imponerad var att jag har som förra ägaren sa.Denna bild är din BIL när den lämner fabriken,Sådana paper har jag kan det stämma att köparen fick det?Jag har en gamal fin bild säkert från 1967 kan lägga ut den om ni vill.
Frågan är får man kort oxå på PHS begäran?

Re: Hjälp med att läsa av min firebirds id =)

20
Har man samtliga originalhandlingar/papper på sin bil är ju saken klar.Problemet är ju efter 20-30 ägare så har dessa papper försvunnit.Då är PHS en mycket fin förmån att utnyttja.Många bilar clonas idag och PHS bevisar om det är äkta vara eller ej.Nej,mig veterligen så får man inte ett kort på "sin" bil.Jag fick ett kort på en cab men det var ett kort "i mängden".Ni som inte har tagit kontkt med PHS,gör det.Skitpengar för att få en RIKTIG dokumentation av sitt fordon.Den här servicen har inte dom andra märkena.