Annons

Re: Ny dragracingbana

16
Jag importerade den sommarn 08 från Los angeles. Ny usa lack orange, ny klädsel vart skitnöjd när jag hämtade bilen. Nu har jag satt in en 400 motor med 068 kam och 47 toppar med större ventiler förgaseren är en rochester som jag köpte av Kent (judge) fick faktist pris på pontiac all day förra hösten.
Nu är det bara utväxlingen kvar ska ha 3:55.
Vad har du för bil då.
Pontiac GTO -06
Pontiac LeMans -69
455 HO -70 th200 4R
Annons

Re: Ny dragracingbana

17
BLE 221? Ser mycket trevlig ut om jag har tittat på rätt bil.Har en GTO 69:a cab.Köpte den 1997 på Motorborgen,Solna.Stora jobbet kvar är plåt och lack vilket jag inte har råd med nu.Håller efter den så gott det går. 23 st ägare sen 1975 har satt sina spår.Det unika är dock matching numbers på hela drivlinan förutom förgasare o generator.I år blir det nya bakfjädrar,nya drivaxlar,2 st nya framdäck plus vanlig service.I höst beställning av diffbroms(Eaton) till min 3.55 utv.Kul om vi kunde ses i Tierp.

Re: Ny dragracingbana

18
Det är rätt bil. Klart det skulle va kul att träffas. Det blir en en pontiacträff/utställning i tierp där förare+1 passagerare får gratisbiljett vill man ha läktarplats får man betala själv. men man måste anmäla sig före tors så att dom vet hur många som kommer, är du sugen så hör av dig.
Pontiac GTO -06
Pontiac LeMans -69
455 HO -70 th200 4R

Re: Ny dragracingbana

20
Då har man besökt Tierp och varit med om att skriva svensk dragracing historia.Vilken bana!! Det här blir en höjdare 9-12 Juni då allt ska vara klart.Min bil gick bra hela vägen och drog runt 1,55 li/mil.Borde kanske ligga på 1,4 men det är dags att byta förgasare.jag kör ju bara i 80km/t normalt. Anyway,det blev en kanondag med mycket folk,strålande väder o RACING!!