Annons

Rally 15x7

1
Har 4 sådana på min bil, är dom svåra att hitta beg? skulle vilja byta ut bakfälgarna mot 2 breddade 8-9 tum. Bara för att behålla lite av originalkänslan. Och var i fälgen gör man breddningen? Jag vill ju väldigt gärna behålla original "snobbringar" och det ser ju rätt dumt ut om breddningen bara kan/får göras i området bakom dom? Och var hittar man Stämplar och liknande för att bestämma fälgarnas tillverkningsdatum?
Annons

Re: Rally 15x7

4
Firebird och T/A använde #485454 15x7" som har 14"-fälgens centrum och koden JW eller KR stansad invid ventilen. Där finns även datum instansat, dagen på ena sidan och månaden på andra sidan ventilen, sista siffra på året finns i en liten triangel av tecken där det undre är året.

T/A och Judge använde inte snobbringar (fanns dock som tillval för den som ville glänsa).

Det finns firmor som breddar fälgar, de vet hur man gör, och jobbet blir seriöst utfört.
1966 GTO TriPower
1970 GTO TheJudge
KentsQjet
http://www.poci.org/
http://gtoaa.org/

Re: Rally 15x7

6
Svårt att tyda. MI och "o" eller"0" under. Sen 27 JW
Nästa MI O samma som ovan under. O på andra sidan ventilen 6 JW...fast det är lackat några gånger så det är lite svårt att tyda...får kolla upp alla 4 till våren när jag kommer åt

Re: Rally 15x7

8
Heh...ja det kan det nog vara! Detta är ändå ganska konstigt. Bilen kom till sverige -75 då med 455. vit (ska vara blå) har gått på strippen under några år. och ändå en väldans massa originaldelar...original grenrören fick jag med. Tydligen original rally fälgar. Allt detta kvar! OCH original bakaxel...hmm...nåja, jag klagar ICKE! Den sista månaden har det varit ganska kul med den gamle indianen!! Trots att hon står längst in i garaget...(hon heter förresten christine efter bilen i Steven kings bok med samma namn. Pga min mammas reaktion var samma som killens mamma i filmen när han kom hem med christine) Lite löjligt att döpa sin bil men...jaja...jag var ung och det har bara följt med..

Re: Rally 15x7

10
Vad kostar dom vad är det för däck och hur mycket mönster. hade sådana på min lemans -70 numer såld har nu gto -69 cab tycker det är snyggare med 15" fyller upp hjulhusen bättre men ändå orginalstuk. funderar även på alufälg. det råder beslutsångest här.
hälsn, Crille