Annons

Repro kofångare, eller omkromning?

1
Nu när det är bestämt att min nyligen införskaffade 1965 Lemans 2dHT skall få en ny lack så känns det som om jag behöver göra något åt kofångarna, för även om de inte är "slut" så är de i alla fall bra sletna.

Finns det någon i Sverige man kan vända sig till för denna typ av kromgrejor?
Om inte, finns det någon firma i utlandet ni kan rekomendera?
Och om man väljer den vägen, vem här i Sverige kromar om mina orginalkofångare, och till vilket pris?

Rent generellt, finns det någon pålitlig handlare (i sverige eller utomlands) som man kan vända sig till för att få tag på den här typen av finish-detaljer (krom, lister, bakljusglas, dörrhandtag m.m.)?
Förutom kofångarna är jag inte ännu helt säker på vad som skall bytas. Mycket småplock följde med nytt med bilen, men några grejor utöver kofångarna lär det ju bli i alla fall, så det är lika bra att börja samla länkar på en gång.

Anders Olsson
Annons

2
Med risk att vara lite partisk. "Det var där jag köpte Catalinan"
Prova med att maila till Håkan i Ö-Vik ang dina funderingar om reservdelar
Jag har fått väldigt bra bemötande av både Ulf och Håkan inte på något vis omöjliga att ha att göra med. 8)

http://www.autonorrland.se/

3
Partisk kan väl vara bra Janne, det betyder ju att du har erfarenhet av dem!
Jag har faktiskt redan kontaktat en bekant här i Örebro som tar hem bilar och delar från USA, för att sondera lite. Det är bra att ha flera krokar ute.

Jag mailade till autonorrland, så får vi se vad de svarar. Förutom kofångarna skall jag ju ha tag på navkapslar till plåtfälgarna, eller nya fälgar, vilket som är vettigast.

Jag sonderade terrängen lite på navkapslar på nätet. Fyra nya ekernavkapslar går på ungefär hälften av vad fyra nya TT fälgar kostar. Om det stämmer så känns det nästan bättre att tjacka nya fälgar.

Men som sagt, vi får se!

Fler tips om handlare/leverantörer för Pontiacprylar tas emot tacksamt.

Anders Olsson