Annons
Annons

2
Persåkers brukar ha hyfsade priser, men det är mest 'åka fort grejor'.

Annars har Du Norrlands Custom, faktiskt hyfsade priser på 'vanliga' delar. Frakfritt med Bussgods om du handlar för strax över tusingen tror jag det är. (Sista gångerna har jag handlat över disk där, då jag har vägen förbi ibland)
// Thomas
Ingen Pontiac längre....däremot:
Belair 1955 2drht
El Camino 396SS

3
080102: Vill dementera det positiva jag skrivit tidigare ang. Rockauto. Detta pga de höjt fraktkostnaderrna REJÄLT! Skulle beställa häromdagen och frakten blev riktigt DYR, så jag struntade i beställningen.
Har nu kollat på flera artiklar jag beställt tidigare, och frakten har i vissa fall mer än fördubblats. Tyvärr, måste jag säga, då det var både billigt och snabb frakt därifrån. Nu är de inget bättre än vilken reservdelsfirma som helst i USA



Vill annars slå ett slag för: www.rockauto.com de har inga performancedelar men bra priser på standardsaker och slitdelar till de flesta bilmodeller.

Jag behövde flexplatta, 2 bakre hjulcylindrar och 16 stötstänger till min Pontiac, detta kalas skulle på Norrlands C gå lös på ca 2000:- och på Hansen 2185:-.

Samma delar, samma tillverkare, samt att jag tog med en PCV ventil, gick inklusive FedEx frakt på 1074:- . Har dock inte fått någon tullfaktura ännu, ingen fraktkostnad var specad på varken faktura eller transportdokumentet så förhoppningsvis slinker det igenom. Men även med moms o tull blir det 25% billigare

Delarna levererades till min dörr på en vecka Detta kan vara bra att veta om man har en lite udda USA-bil eller en nyare där Svenska försäljningställen slår på groteskt på priset.
Senast redigerad av then den 02 jan 2008 11:54, redigerad totalt 3 gång.
// Thomas
Ingen Pontiac längre....däremot:
Belair 1955 2drht
El Camino 396SS

4
Följer upp spåret med Rockauto. Jag har beställt ytterligare en gång därifrån, snabb leverans men tyvärr felpackade drivaxeltätningar.

Jag mailade deras kundtjänt, och på 1 vecka kom det nya utan kostnad, och de fellevererade kunde jag behålla. Det ÄR kundservice det ! :D
// Thomas
Ingen Pontiac längre....däremot:
Belair 1955 2drht
El Camino 396SS

6
Här har jag provat att beställa renoveringsatser till förgasare ett par ggr:

http://www.carburetor.ca/

Rätt billigt och ok. fraktkostnad. Du ser på direkten i webshopen vad det kostar inkl. frakt till Sverige.

Det brukar ta 1 vecka 10 dgr innan det kommer i postlådan. Snabbaste var 4 dagar ! Har hittils aldrig behövt betala något till staten. (Har en sats på ingång nu, får se om den åxå klarar sig från momssmittan...)

Med dagens dollarkurs måste ca 250:- inkl. frakt vara billigt för en packningssats, accpump och nålventil. De har även större satser med flottör, bussningar och diverse annat i.
// Thomas
Ingen Pontiac längre....däremot:
Belair 1955 2drht
El Camino 396SS

7
then skrev:(Har en sats på ingång nu, får se om den åxå klarar sig från momssmittan...)

Med dagens dollarkurs måste ca 250:- inkl. frakt vara billigt för en packningssats, accpump och nålventil. De har även större satser med flottör, bussningar och diverse annat i.
243:- inkl. frakt. Låg i Postlådan idag, momsfri :twisted:
// Thomas
Ingen Pontiac längre....däremot:
Belair 1955 2drht
El Camino 396SS