Annons

Identifiering av Body plate

1
Hej
Jag har köpt en ny bil och skulle vilja ha hjälp med att tyda min Body Plate.Trim koden brukar vara en 3 siffrig kod men jag har 4 och de övriga siffrorna vore roligt om de kunde tydas

Tack på förhand

06A275
ST 66-26267 BT00216 BODY
TR 5651 T1 PAINT
G60140A31A42
Annons

Re: Identifiering av Body plate

4
Tack för länkarna men det som förbryllar mig är att min inredning ser ut att vara orginal men jag har aldrig set färgkombinationen.Den ser ut att vara Bronze och mist/plum på brädan och ser man på body platen så är det 4 siffror på trimcoden och det brukar vara 3. 5651 står det och hade det stått bara 565 så skulle bilen varit bara bronze på inredning och T1 bronze utvändigt

mvh

Re: Identifiering av Body plate

5
Hej...

Jag har tittat lite på koderna, och fått fram att 06A är månad o vecka. I ditt fall juni och vecka 1. Sedan 66-26267, 66 står för årsmodellen, 262 är time built code, 67 står för bodytype. Sedan har vi Division series, dvs assembly plant och i ditt fall är det BT som står för Arlington, Texas. 00216 är unitnumber, dvs bilens tillverkningsnr. På nret 5651 hittar jag inget, men hittade ett nr 565 och då får man fram Bonneville, Fawn. Färgkoden T1 så står T för Martiniqe Bronce, det ända jag fått fram om 1:an är att det står för pinstripe color.

Hoppas det hjälper dej "på traven" lite...

MVH Danne...