Annons

Bult cirklar på 60 tals pontiac`s

1
Hej! Har en fundering över hur många bultcirkel dimmensioner som det finns till Pontiac Fullsize modeller. Jag har själv en Star Chief -65 års modell och önska sätta lite större hjul på med något lägre profil, för att få en lite stabilare gång på landsväg. Är det någon där ute i cyber rymden som vet någon bra, hyffsat billig leverantör? Och vilken bultcirkel storlek har då min vagn?

M.V.H. Peter R.

Tacksam för snabba svar!! :razz:
Annons

Re: Bult cirklar på 60 tals pontiac`s

6
Bussningarna är fasta som om de vore nya, men såg så sent som i söndags, när jag tryckte på en kapsel, att hela bilen rör sig i sidled en hel del i just däcken. Ska dock se vad jag har för lufttryck i däcken, det kan ju vara så att det är lite lite luft i de 75 profilare jag har (balongdäck). Tackar för all hjälp som ni ställer upp med, läste så sent som igår om just tänding och motorvärme i en annan tråd. Mycket lärorikt! :razz:

Re: Bult cirklar på 60 tals pontiac`s

9
Hej igen alla likasinnade!
Har i dag varit på cruising i västra skåne med clubben och grillning på hemlig plats, och allt flyter på som det ska hela vägen. Väl hemma igen i byhålan vi bor i så lyckas jag köra över en M8 bult på "ströget" som givetvis letar sig in igenom alla lagren i ett framhjul. Har man kul en dag så regnar det!!!!!! PUNKTERING SUCK!! :mad: Ja ja, jag kom hem och in i garaget som tur var Psssssssssssssss