Annons

Blocket fortfarande bästa stället att sälja/köpa delar?

1
Tjenna.
Undrade var det är bäst att sälja eller köpa delar nu för tiden. Antar ebay är ute eftersom shipping cost för skicka något tungt till USA skulle vara för dyrt?
Har ej facebook, men hört många använder sig av Facebook marketplace?
Tradera?
Är det ens lönt att sätta annonser i pappers tidningar nu för tiden?

Så undrar var det är bäst att köpa eller sälja delar i Sverige. Jag hade tänkt göra mig av med mina OEM headers och OEM avgassystem till en 2005 GTO, men känns som marknaden är väldigt liten?

/Belnick
Annons

Re: Blocket fortfarande bästa stället att sälja/köpa delar?

3
Flera ställen. Här är väl hyfsat bra för att nå pontiac-folk. Jag har varit med i FB ett tag för marketplace skull, men vilken sop-annons-funktion! Blocket är lite bättre. Usabil.nu och Classiccars.se finns fortfarande.

Men nånting har hänt sen 2000-2012. Då fanns det mängder med delar till allt. Classiccars.se, nitroz.se, usabil.nu, blocket och biltidningar. Papperstidningen Classic motor har ofta några diehards som inte annonserar på typiska jänkesidor.
Många verkar köpa nytt från Ebay. summit, jegs rockauto etc. Sen besvärar de sig inte att lägga ut på annons.

Swap meets har jag dålig koll på. Vet oftast om dem just när de varit. De verkar också främst aviseras via FB, förutsatt att man är med i rätt grupp.

Re: Blocket fortfarande bästa stället att sälja/köpa delar?

4
Facebook Marketplace tenderar att fungera, till slut känns det som att allt man haft ute på annons blir sålt, må det så vara ett par veckor eller månader på vissa grejor.

Blocket har nästan alltid fungerat bra för mig, de har väldigt många besökare och sajten är välkänd.

Att annonsera på ebay och liknande (säljes-annons) är ganska dyrt om jag minns rätt, de tar en del i provision. Man når dock ut väldigt bra, särskilt om man erbjuder sig att skicka till flera länder.

Mvh

Re: Blocket fortfarande bästa stället att sälja/köpa delar?

5
Hej på er,

Facebook Marketplace kan verkligen vara ett bra alternativ för att sälja föremål, men ibland krävs det lite tålamod innan du ser resultat. Word of mouth fungerar ofta också bra, särskilt på upptagna plattformar som Twitter. Personligen har jag funnit att blocket alltid har lockat många besökare, och det är verkligen en pålitlig metod.
Besök den här sidan för mer information.