Hej. Vad skall det vara för varvtal på maskin 389 -65 vid tändinställning.
Jag har monterat en HEI fördelar.
Bonne -65 389a
Tacksam för hjälp.
Annons
Re: Varvtal vid tändinställning 389 -65
2Välkommen till Forumet!
Vilken typ av HEI, är det en original (vilket nummer har den) eller Kina?
Finns det några data på tänd-kurva och vakuumförställning?
Har du justerat gapet på tändstiften?
Vilka tändstift använder du?
Har du kopplat om el-systemet för bruk av HEI?
Var det nåt fel på original-fördelaren, eller behövde den bara servas?
Den initiala förtändningen, 6° före TDC, ska ställas vid ett varvtal innan centrifugalregleringen aktiveras, den aktiveras normalt runt 800-1000 varv.
Tag bort slangen till vakuumförställningen innan justering.
Vilken typ av HEI, är det en original (vilket nummer har den) eller Kina?
Finns det några data på tänd-kurva och vakuumförställning?
Har du justerat gapet på tändstiften?
Vilka tändstift använder du?
Har du kopplat om el-systemet för bruk av HEI?
Var det nåt fel på original-fördelaren, eller behövde den bara servas?
Den initiala förtändningen, 6° före TDC, ska ställas vid ett varvtal innan centrifugalregleringen aktiveras, den aktiveras normalt runt 800-1000 varv.
Tag bort slangen till vakuumförställningen innan justering.
Re: Varvtal vid tändinställning 389 -65
3Tack för svar
Ojoj, det blev många mot frågor. Fick inget chema med i fördelarlådan. Den är köpt i USA, så man får hoppas att det inte kinasaker. Kopplat om elsystemet? Nä.... jag använde kabeln till tändspole. Fel? Bilen går, men spikar vid belastning.
Ojoj, det blev många mot frågor. Fick inget chema med i fördelarlådan. Den är köpt i USA, så man får hoppas att det inte kinasaker. Kopplat om elsystemet? Nä.... jag använde kabeln till tändspole. Fel? Bilen går, men spikar vid belastning.