Tjabba!
Jo jag har en 326a som jag skulle vilja få lite pulver ur. enbart för gatbruk, däckrökare och eventuellt nått rödljus race.
men har ej vetskap om pontiac och v8 motorer.
vet kanske inte om det är nå hemliga recept som ni kanske sitter och ruvar på och inte vill dela med er ut av.
men gör ett test och frågar endå .
Vad kan jag göra för att öka effekten några hack.
Motorn i sig är just nu totalt orenoverad så den kommer att plockas ur för att frächas upp allt samt kasta i nytt som ni förhoppningsvis
hjälper till att tipsa om och rekomenderar.
ja som sagt kasta gärna lite idéer på mig.
Och gärna utan att vara spydiga eller nedlåtande på nått sätt :p
men ni kanske inte är som Cheva folket som dumförklarar en för okunskap.
Annons
Re: Hur gör jag min 326a piggare
2Välkommen till Forumet!
Vilken bil, årsmodell, växellåda, bakaxelutväxling gäller det?
"Bättre att fråga och verka dum i 30 sekunder än att inte fråga och förbli dum resten av livet"
Gammalt Chief Pontiac ordspråk.
Vilken bil, årsmodell, växellåda, bakaxelutväxling gäller det?
"Bättre att fråga och verka dum i 30 sekunder än att inte fråga och förbli dum resten av livet"
Gammalt Chief Pontiac ordspråk.
Re: Hur gör jag min 326a piggare
3The Judge skrev: 18 nov 2020 10:03 Välkommen till Forumet!
Vilken bil, årsmodell, växellåda, bakaxelutväxling gäller det?
"Bättre att fråga och verka dum i 30 sekunder än att inte fråga och förbli dum resten av livet"
Gammalt Chief Pontiac ordspråk.
Bilen i sig är en Gto från 69 med en 350 låda. utväxling har jag inte en aning om men vad burkar sitta standar i en 10 bultad rackare.
Re: Hur gör jag min 326a piggare
4Jag har tyvärr inget svar på din fråga då jag inte kan så mycket om trimning, men jag tänkte tipsa om detta schema som visar vilka bakaxelutväxlingar som var standard på -69 GTO: http://www.gt-37.org/gallery/picture.ph ... tegory/217
1969 Pontiac Firebird 400
1966 Chevrolet Corvair Monza
1966 Chevrolet Corvair Monza
Re: Hur gör jag min 326a piggare
5tack för svar.Ronnie S skrev: 19 nov 2020 07:42 Jag har tyvärr inget svar på din fråga då jag inte kan så mycket om trimning, men jag tänkte tipsa om detta schema som visar vilka bakaxelutväxlingar som var standard på -69 GTO: http://www.gt-37.org/gallery/picture.ph ... tegory/217
Ska ta mig en studerare ikväll om detta. all info är bra info.
Re: Hur gör jag min 326a piggare
6Har du tänkt renovera en motor & inte är originalnörd så satsa på en 400 eller en 455:a, mer punch för pengarna...
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Re: Hur gör jag min 326a piggare
71969 GTO hade 400 motor som standard och antingen TH400 eller 3-växlad manuell, många valde dock 4-växlad manuell.
För att få fart på en 326 krävs nog överladdning och/eller 4.33 i bakaxeln.
Då kostnaden att renovera 326 eller 400 är samma skulle jag leta upp en 400 med 62 eller 48 toppar.
För att få fart på en 326 krävs nog överladdning och/eller 4.33 i bakaxeln.
Då kostnaden att renovera 326 eller 400 är samma skulle jag leta upp en 400 med 62 eller 48 toppar.
Re: Hur gör jag min 326a piggare
8Har tänkt på större motorvolym men min plånbok klarar just nu inte av ett 400 block med updaterade grejer.The Judge skrev: 22 nov 2020 12:59 1969 GTO hade 400 motor som standard och antingen TH400 eller 3-växlad manuell, många valde dock 4-växlad manuell.
För att få fart på en 326 krävs nog överladdning och/eller 4.33 i bakaxeln.
Då kostnaden att renovera 326 eller 400 är samma skulle jag leta upp en 400 med 62 eller 48 toppar.
Tankar har även gått mot det förbjudna hållet (cheva) men vill hålla det så mycket pontiac som det bara går.
Har även haft tankar på överladd med 2 mindre trubos alternativt kompressor.
Har dock absolut noll erfarenhet av turbos/förgasare. då det gäller ju att den ska gå rätt.
så det har lutat mot en mindre kompressor. men då är man till baks på ekonomi biten :p