Hej
Någon som vet om jag kan köra med Purolator l25288 oljefilter istället för ac delco pf24 på min 428 motor??
Annons
Re: Oljefilter
3Okej, är det PF24 som är original till motorn?
Att jag frågar är att det satt Purolator l25288 på den tidigare, kör PF24 nu men den är grövre än pulorator som satt tidigare där, Pf24 går tajt mot headersen därför tänkte jag att byta tillbaka till purolator filtret.
PF61 är också smalare än PF24 kan det påverka motorn negativt om jag väljer ett smalare filter?
Att jag frågar är att det satt Purolator l25288 på den tidigare, kör PF24 nu men den är grövre än pulorator som satt tidigare där, Pf24 går tajt mot headersen därför tänkte jag att byta tillbaka till purolator filtret.
PF61 är också smalare än PF24 kan det påverka motorn negativt om jag väljer ett smalare filter?
Re: Oljefilter
4ACDelco PF24 är standard till 1968 och senare Pontiac V8.
Tidigare var ACDelco PF7, som var längre, standard.
Små filter flödar mindre, och det kan ju vara sämre.
Många banracingbilar med racing-headers använder därför adapters för oljefilter, ofta dubbla, placerade på annat ställe i motorrummet.
Tidigare var ACDelco PF7, som var längre, standard.
Små filter flödar mindre, och det kan ju vara sämre.
Många banracingbilar med racing-headers använder därför adapters för oljefilter, ofta dubbla, placerade på annat ställe i motorrummet.
Re: Oljefilter
5Om du inte redan har en vinklad oljefilterhållare så kan jag rekommendera det!
Det löste mitt problem med med headers.
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... ter+holder
Det löste mitt problem med med headers.
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... ter+holder
Pontiac Firebird -71 med en Pontiac 428 YH -68
+ TH400
+ TH400