389 0.30 borr
Portade 12 toppar
Comp cam 292h kamaxel
Funderar lite, vad tror ni en sån pjäs ger i hästkrafter på ett ungefär?
Annons
Re: 389 motor
2Ska du bygga en bil endast för dragracing så finns det dock mycket man kan göra för att anpassa motor och bil till en viss kamaxel.
Alternativet är att välja en kamaxel som är anpassad till motorn och bilen som den är.
17 sidor med inlägg om 292H kammen!
http://forums.maxperformanceinc.com/for ... query=292h
Jag skulle nog sikta på en kam med mer LSA, runt 114°, och minst 10° mer duration på ut än in (jag behåller gärna kolvar och stakar inuti blocket).
För mycket dynamisk kompression har gjort bojsänken av månget block...
Alternativet är att välja en kamaxel som är anpassad till motorn och bilen som den är.
17 sidor med inlägg om 292H kammen!
http://forums.maxperformanceinc.com/for ... query=292h
Jag skulle nog sikta på en kam med mer LSA, runt 114°, och minst 10° mer duration på ut än in (jag behåller gärna kolvar och stakar inuti blocket).
För mycket dynamisk kompression har gjort bojsänken av månget block...
Re: 389 motor
3Har inga tankar att bygga efter det receptet utan motorn finns redan med den combon som jag är erbjuden att köpa.The Judge skrev: 26 nov 2019 22:45 Ska du bygga en bil endast för dragracing så finns det dock mycket man kan göra för att anpassa motor och bil till en viss kamaxel.
Alternativet är att välja en kamaxel som är anpassad till motorn och bilen som den är.
17 sidor med inlägg om 292H kammen!
http://forums.maxperformanceinc.com/for ... query=292h
Jag skulle nog sikta på en kam med mer LSA, runt 114°, och minst 10° mer duration på ut än in (jag behåller gärna kolvar och stakar inuti blocket).
För mycket dynamisk kompression har gjort bojsänken av månget block...
GTO66