Hej. Jag har en Firebird -93 med 3,4 motor. Sedan jag köpte den har jag haft problem med att den tjöver sig när jag gasar.
Efter ett tag så tänds motorlampan och då går den bättre.
Finns det någon som har några tipps?
Jag undrar åxå om man kan lyfta i en V8 och i så fall passar den mot den manuella lådan jag har?
Annons
Re: Problem med en 3,4 -93
2Vad är "tjöver"?bliksten skrev:Hej. Jag har en Firebird -93 med 3,4 motor. Sedan jag köpte den har jag haft problem med att den tjöver sig när jag gasar.
Efter ett tag så tänds motorlampan och då går den bättre.
Finns det någon som har några tipps?
Jag undrar åxå om man kan lyfta i en V8 och i så fall passar den mot den manuella lådan jag har?
Skickat från min SM-T535 via Tapatalk
Kör Cheva och Pontiac!!!
Re: Problem med en 3,4 -93
3När jag gasar fullt så lägger den av släpper jag lite på gasen så kommer den
Re: Problem med en 3,4 -93
6Får du nåra felkoder alls?
https://www.troublecodes.net/gm/
Generellt kan sägas att all tvekan vid gaspådrag är brist på bränsle och/eller för mager luft/bränsleblandning.
Orsaken till detta kan vara flera.
Vakuumläcka, dåliga/utslitna injektorer (tag bort kontaktstyckena på injektorerna och mät resistansen som ska ligga inom nån tiondels Ohm, annars är spolen kass och funktionen bristfällig), dålig MAP-sensor och/eller slangar till denna.
Tag även loss alla kontaktstycken på givare, särskilt tempgivare och nyp ihop honkontakterna för bättre kontakt mot givarens stift och spruta i lite 2-26 kontaktrengöringsspray innan de sätts tillbaka. Kolla ev. kabelbrott.
Observera att injektorerna inte ger några egna specifika felkoder då de är "service items" precis som tändstift.
Hoppas detta hjälper en aning.....
https://www.troublecodes.net/gm/
Generellt kan sägas att all tvekan vid gaspådrag är brist på bränsle och/eller för mager luft/bränsleblandning.
Orsaken till detta kan vara flera.
Vakuumläcka, dåliga/utslitna injektorer (tag bort kontaktstyckena på injektorerna och mät resistansen som ska ligga inom nån tiondels Ohm, annars är spolen kass och funktionen bristfällig), dålig MAP-sensor och/eller slangar till denna.
Tag även loss alla kontaktstycken på givare, särskilt tempgivare och nyp ihop honkontakterna för bättre kontakt mot givarens stift och spruta i lite 2-26 kontaktrengöringsspray innan de sätts tillbaka. Kolla ev. kabelbrott.
Observera att injektorerna inte ger några egna specifika felkoder då de är "service items" precis som tändstift.
Hoppas detta hjälper en aning.....