Annons

Bränslepump,tryck/flöde

1
Godkväll!
Bonnevillen har börjat o gå ojämnt vid jämn körning ca 80 kmh, ca 1400 varv tror jag,ryckig gång o lågt vakuum för de känns när man bromsar,Har mätt upp bränslepumpen o den ger max 4.5 psi o ca 1 liter på 20 sek med motorn igång,Kan detta orsaka dessa problem eller ska ja leta efter något annat.vakuum på insug ca 16 in/hg på tomgång.tändning o kamvinkel enligt handbok.förgasaren renoverad av q kent,rengjort filter.?

bonneville 68 ,400 aut
Annons

Re: Bränslepump,tryck/flöde

2
Motorn saknar kraft:

1. Dålig kompression.
2. Tändningen felaktigt justerad.
3. Brytarspetsar feljusterade.
4. Centrifugalregleringen i fördelaren kärvar/ur funktion.
5. Vakuumregleringen i fördelaren kärvar/ur funktion.
6. Förgasaren feljusterad.
7. Igensatt avgassystem.
8. Igensatt luftfilter.
9. Sliten kamaxel och/eller drivning.

Ovanstående ger lägre vakuum än normalt samt sämre körbarhet.
1966 GTO TriPower
1970 GTO TheJudge
KentsQjet
http://www.poci.org/
http://gtoaa.org/

Re: Bränslepump,tryck/flöde

3
The Judge skrev:Motorn saknar kraft:

1. Dålig kompression.
2. Tändningen felaktigt justerad.
3. Brytarspetsar feljusterade.
4. Centrifugalregleringen i fördelaren kärvar/ur funktion.
5. Vakuumregleringen i fördelaren kärvar/ur funktion.
6. Förgasaren feljusterad.
7. Igensatt avgassystem.
8. Igensatt luftfilter.
9. Sliten kamaxel och/eller drivning.

Ovanstående ger lägre vakuum än normalt samt sämre körbarhet.
Nr 5,, vakuumklocka i fördelaren var kass gick att blåsa /suga rakt igenom.Den har nog varit bytt tidigare såg det ut som.
kan 2769047 va fördelarnr,sitter under kondensatorn?

Re: Bränslepump,tryck/flöde

7
Original vakuumförställning 1115365 startar vid 8-10 in/hg och ger max 20° förställning vid 15-17 in/hg.

VC24A startar vid 8-11 in/hg och ger max 16° vid 16-18 in/hg och får sägas vara en god ersättare.

Om man ändå vill ha det sista så kan man fila stoppet på VC24A.
Mät avståndet mellan stoppet och pinnen, tag måttet och dela med 16 (då har du grader per mm), och multiplicera sedan med 20 så får du det mått som ger 20°.
1966 GTO TriPower
1970 GTO TheJudge
KentsQjet
http://www.poci.org/
http://gtoaa.org/

Re: Bränslepump,tryck/flöde

8
Håkan S skrev:
keke.p skrev:Hittade nr på sidan väldigt svagt fick fylla i med blyerts,
nr ser ut att vara 1111966. bilen är bonneville68 400 4portare aut,ac
1111966 satt på A och F-body -69 med 350", 4bbl och manuell låda från fabrik.
VC24A är rätt vacuumklocka. Jag tar 210:- för den.
Mvh
Håkan
Min Hansen återförsäljare hade hemma på hyllan. Ca 300m från jobbet så tar den där. Tack för hjälpen

Re: Bränslepump,tryck/flöde

9
Nu har vakuum klockan gått igen. Bilen börja gå dåligt o kolla direkt klockan. O den håller ej undertryck utan läcker igenom.. Detta var kl nr 3 på 3 år.. Först den som satt på. Bytte till en beg som höll 6 mån. Köpte ny i maj som nu är kass.. Otur eller något annat som spökar