Annons

Villrådig kamaxelval

1
Ja ha då varman där man borde varit för ett halvårs sedan skall byta kam i min 428 +030 har åkt 46 toppar med 2,11 1,77 ventiler 068 kam 3,23 utxl gto67 ht inget extra std tändning Rochester ho grerör gick mycket bra men en lyftare började ticka har nu beslutat mig att byta kam blev 670 toppar som jag hade tänkt att använda 1,65 vippor på (mycket vill ha mer) men sen vart det paus vilket ger tid för hornen att växa 744 heter en kam som verkade intressant kom då på att cylinder trycket med 068 var kring 180 psi och att det vållade lite bekymmer ibörjan på min 428 karriär med 744 borde det ju sjunka och roligare gång men har inte sett någon använder den kombon
Vet ni ? Vad tycker ni
Annons

Re: Villrådig kamaxelval

3
Ja den tickade även varm bytte den mot 1 ny då försvann det känns inte bra då jag inte har samma märke på alla lyftare efter diskution med judge så sattes en (bussning) dit under tändplattan och spikningarna upphörde men det var med de gamla topparna nu har jag 3-4cc större förbränningsrum så visst sjunker mina 180 psi till något just nu okänt psi tal men intresset för viss förändring finns ändå kambyte blir det vilket som 068 eller 744 om det blir 068 kommer jag prova 1,65 vippor vilket jag kanske även gör med 744 men inte som första tanke då (har 1,65 vippor liggades)