Annons
Re: Nollpunkt 389
2Japp, det stämmer.
Tänk på att både ettan och sexans kolv är i TDC där, men endast den cylinder som har ventilerna stängda är i tändläget, och det kan vara antingen ettan eller sexan beroende på detta.
Tänk på att både ettan och sexans kolv är i TDC där, men endast den cylinder som har ventilerna stängda är i tändläget, och det kan vara antingen ettan eller sexan beroende på detta.
Re: Nollpunkt 389
3Hej!
Tack för svaret, och i mitt läge så är det ettans cylinder som är stängda, ska på och finjustera tändningen idag nu och ville bara vara säker.
Tack för svaret, och i mitt läge så är det ettans cylinder som är stängda, ska på och finjustera tändningen idag nu och ville bara vara säker.
Re: Nollpunkt 389
5Det skadar aldrig att kolla, men på 1967 och äldre sitter tändmärket på navet till den påskruvade dämparen till skillnad mot 1968 och senare som har dämparen gjuten på navet som då kan flytta på sig när gummit emellan blir gammalt och torrt.
Re: Nollpunkt 389
6Hej!
Jo det va den markeringen som va nollan på denna maskinen, och nu går hon så bra hon kan just nu. Har en liten sliten Rochester 2Jet. Som behöver renoveras. Eller rättare sagt så ska jag kolla runt och se om det finns någon som renovera dessa förgasare. Då jag inte är sugen på att byta till någon annan.
Jo det va den markeringen som va nollan på denna maskinen, och nu går hon så bra hon kan just nu. Har en liten sliten Rochester 2Jet. Som behöver renoveras. Eller rättare sagt så ska jag kolla runt och se om det finns någon som renovera dessa förgasare. Då jag inte är sugen på att byta till någon annan.
Re: Nollpunkt 389
7Om du vill ha hjälp med att renovera din förgasare så kan du skicka ett PM eller mejl till mig för uppgifter!