Annons

Blinkersram

1
Hejsan! Ny här på forumet och har blivit med bonneville -66 precis.. Så tänkte ställa första frågan här, verkar finnas många kunniga på detta forum! :)


Det är så att blinkersramen är skrot på min bil. jag köpte en såndär "renoveringssats" till detta, men det visade sig vara rena skämtet. Passade inte för fem öre..
Hittade denna: http://www.ebay.com/itm/1964-1966-GM-CH ... 74&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

Fast den passar till GTO.. är det någon här som vet om den passar till en bonneville? Vad är det för skillnad? Det kanske rentav bara går att flytta lagret till rattaxeln så är saken biff?

Tacksam för svar! Hade bäst!

MVH Simon
Annons

Re: Blinkersram

3
Tack! Och tack för snabbt svar!

Okej, Vet du hur GTO:n är, jämfört med bonnevillen? Om blinkersspaken sitter likadant, samma höjd osv. Jag tänkte regga bilen snart, så vill bara att det ska fungera, så hur det ser ut spelar ingen roll :roll:

Varför tror du inte att det går att modifiera om denna?


MVH Simon

Re: Blinkersram

6
Ok, tänkte om "plastbågarna" hade gått av (trasiga på min -65a) så kan jag tipsa om hur man lagar det smidigt. Men om din är helt sprucken är det nog lättast att få tag i en begagnad istället.
1960 Bonneville 2dr - 389 303HP
1965 Bonneville 2dr - 501 600HP

Re: Blinkersram

8
Jag kan lägga upp ett foto imorgon. Limmade med ett 2K-plastlim och bockade sedan till plåtbitar som förstärkning och drog fast dom med små plåtskruv. Fick slipa ner skruvskallarna så dom inte gick i metallhuset. Kanske inte är så snyggt men det blir starkt och fungerar kanon ;)
Bild
Senast redigerad av Burningbird den 25 nov 2014 23:02, redigerad totalt 1 gånger.
1960 Bonneville 2dr - 389 303HP
1965 Bonneville 2dr - 501 600HP

Re: Blinkersram

10
Tack för bilden! Mina plastarmar är helt borta, men de gör dock inte så mycket.

Jag har för övrigt fixat bromsljuset nu! Felet var att bromsljuskretsen blivit för varm, så plasten smält och lagt sig emellan metallbågen och mässingsstiftet. Jag lödde om alla anslutningar så fungerade det prima.!

Re: Blinkersram

11
Även jag var utan bromsljus. Inhandlade en repkam men den passade inte 100 tyckte jag. Så jag opererade isär kontakten å såg att även min hade samma problem med dålig kontakt mellan stift/tråden. Jag rensade å nitade på den lite mer samt borrade några 1mm hål som jag drog ståltråd igenom å runt stiftet för bättre kontakt. Efter en massa timmars micromekande så är funktionen nu perfekt. Känns skönt att kontakten gick att laga då den inte finns som reservdel. Det kanske inte är så konstigt att det kan bli varmt där för kontaktytan är inte direkt stor. Det är ju trots allt 6 lampor på den.