Annons

Montera Bilbälten

1
Hej,
Jag har beställt midjebälten fram till min Bonneville -65. Är det någon av er som monterat och har lite tips innan man börjar riva till det?
Tex, var sitter infästningarna, för det finns väl förberett, hoppas jag... Jag har även beställt bultarna.

Tack!
Annons

Re: Montera Bilbälten

2
Hej.
Håller på att montera i en Bonneville -66
Ta bort baksätet så sitter det 4 st infästningar precis i underkant på ryggstödet .
Fram sitter det 2 st i kardantunneln och en på varje tröskel .
Så är det iallafall på -66
Vet ej var du beställde bultarna ifrån men jag beställde ifrån Ames och dom passade inte.
För grov gänga på bultarna . Hoppas dina passar .
/Janne

Re: Montera Bilbälten

3
Kryper man under bilen hittar man svetsmuttrarna för bältet ganska lätt. Bara att sticka en syl igenom bakifrån upp i mattan så hittar man lätt för att skära upp hål på rätt ställe. Ang skruvarna så verkar det vara standard med fingängad tum för bälte. Jag köpte universalbälten på mekonomen och bultarna som följde med passade i GTO 66an.

Re: Montera Bilbälten

5
Kollade runt lite. -66 och tidigare är det 7/16 UNF, senare är det UNC. Samma gänga på alla ställen/platser. Tydligen kan det finnas både och på 66orna beronde på tillverkningsdatum. Antar att dom sista 66orna fick samma som -67?

Re: Montera Bilbälten

6
AndersF skrev:Kollade runt lite. -66 och tidigare är det 7/16 UNF, senare är det UNC. Samma gänga på alla ställen/platser. Tydligen kan det finnas både och på 66orna beronde på tillverkningsdatum. Antar att dom sista 66orna fick samma som -67?
Stämmer angående UNF/UNC. Tilläggas kan att det skiljer i dimension, tidiga hade 7/16"-20 och senare 1/2"-13.
Håkan
1970 GTO, 370 hp, 3:90, TH400.
http://www.americano.se