Annons

Kickdown Bonneville 1960

1
Tjenare!
Har nyss införskaffat en Bonneville från 60.
sitter en edebrock 600 ist för original gasare!
växlar fint 1-2 sen måste jag dra ur den för att 3-4 ska in, ägare sa att jag skulle justera kickdown staget men vet varken ut eller in då det är min första kärra. finns det nått noll läge i det där eller är jag helt ute å cyklar! Är tacksam för svar
/ Med vänlig hälsning Ludde 8-)
Annons

Re: Kickdown Bonneville 1960

2
Har du kvar orginalförgasare? Eller kan du kika på någon kompis bil med en?
Jag har haft liknande problem och det är så att "geometrin" dvs ställena där gas och "kickdownstaget" utgår ifrån skiljer sig
markant på den nya.
Jag svetsade på ett öra på gasreglaget på den nya och fick till en likadan "geometri".
Nu funkar det perfekt!
Mats

3
Jo original gasare fick jag med men själva fästet är borta från den! är det samma på en Bonneville 66 tro??
kickdown staget sitter där men är det bara justera den ut lr in? det sitter väl en hydramatic låda i den lr är det en dynaflow? en 4 stegs låda iaf! Dom säger att funka inte kickdown så kan lådan rasa pga oljetryck i lådan? /Med vänlig hälsning Ludde

4
Jag kan ta en bild och visa hur jag löste det, du borde redan nu kunna slacka på staget för att få den att växla tidigare.
Ta ett varv i taget och provkör i mellan.
Men om du vill få den att både växla ned vid gaspådrag och hålla i växlingarna när du vill så måste du fixa med fuggen.
Och det sitter en Hydramatic i den.
Mats