Annons
Annons

Re: PerformanceYears går ihop med Ames!

5
Burningbird skrev:Ok, där ser man. Beställde bussningar mellan ram/kaross från PY för bara några veckor sedan. Men hur hittar man PY's forum nu då???
Beställde du "originaltyp av bussningar" RFU100?
Och du fick fel bussningar till kylarramen eller hur?
Eller beställde du polybussningarna, med samma resultat?

PY har alltid sålt fel bussningar vilket är svårt att veta som privatkund.

Behöver du rätt bussningar till kylarramen kan jag hjälpa dig.

Håkan
1970 GTO, 370 hp, 3:90, TH400.
http://www.americano.se

Re: PerformanceYears går ihop med Ames!

6
Beställde originalbussningar mellan ram och kaross, ej till kylarramen. Köpte dom styckvis efter måtten på dom gamla bussningarna, vet inte om det är rätt bussningar(?) då dom skickades med containerfrakt och kommer hem i april. Fick inte med alla bussningar i beställningen och inte heller dom till kylarramen så jag tänkte beställa dom av dig när jag svetsat/lackat färdigt golv och frontplåt.

/Erik
1960 Bonneville 2dr - 389 303HP
1965 Bonneville 2dr - 501 600HP

Re: PerformanceYears går ihop med Ames!

8
Lite frågor!
Vad tror ni om detta samgående?
Gynnar det branschen?
Kommer priserna att gå ned?
Får vi bättre service?
Eller blir det tvärtom?
Jag vet inte hur Ames service är eftersom jag dom senaste åren köpt endast från PY och jag har bara gott att säga om PY´s kundsupport.
Har inte följt Ames direkt, bara träffat dom på Carlisle tidigare genom åren, och dom är ju också kundvänliga.
Steve har alltid något intressant att berätta med all kunskap han sitter inne med.
Handlade från Ames när jag tog över företaget men upptäckte snart att jag hellre gjorde affärer med PY.
Blev mer tydligt när Steve Ames sålde företaget och gick över till att vara tillverkare.
Samma sak som Chris nu har gjort med PY.
Dock har jag läst lite tråkigt om Ames ledtider och fraktdebiteringar.

Någon med erfarenhet som kan kommentera?

Med vänlig hälsning
Håkan
1970 GTO, 370 hp, 3:90, TH400.
http://www.americano.se