Annons

Sidorut styr list

1
Mina sidorutor i dörrarna skramlar på min le mans 65a. Har köpt nya run channels från metro de sitter i ventrute bågen med en skruv överst och tror bara de är i pressade i den neråt. Nån som bytt dessa? Måste sidorutan ur dörren? El hela ventrute bågen bort el går de att trilska dit utan vare sig ta bort ruta el ventrute båge?
Annons

Re: Sidorut styr list

3
Tack för svaret! Hoppas det går så enkelt så man slipper ta ut ruta el hela vent rute bågen, de ser extremt långa ut men kanske är så långt om man tar hela skenan de sitter i o ner i botten på dörren? men kanske meningen att de ska vara lite långa och klippas av i rätt längd? Ska de nya limmas el sitter de ändå verkar få klämmas ihop skapligt för att få plats i skenan?

Bild

Bild

Hoppas vårkänslorna infinner sig och jag blir lite mekarsugen och går ner i garaget o byter dem :mrgreen:

Re: Sidorut styr list

4
Fick dit dem precis som Håkan sa hade på lite smörja på baksidan o sedan var de bara att pressa ner nu ska nog inte rutan skallra mer. De var 5-10 cm långa så fick kapa dem innan så de blev lika långa som de gamla de räckte iaf längre än skenan de sitter i.