Annons
Re: Comp cams
2Finns inte mycket gott att säga om CompCams, skulle aldrig använda deras kamaxlar.
Kolla in Mellings OEM kammar eller Crower´s eller nästan vadsomhelst (utom de med "snabba ramper", lite tid på nocken och mindre än 112° LSA).
Kolla in Mellings OEM kammar eller Crower´s eller nästan vadsomhelst (utom de med "snabba ramper", lite tid på nocken och mindre än 112° LSA).
Re: Comp cams
4Ja, minst sagt, dessutom tycks deras slipningar vara anpassade för Cheva´s motorer samt för, eller kanske just därför, folk som hellre står vid korvkiosken och lyssnar på en motor som kämpar för att kunna gå på tomgång utan att motorn stannar med växeln ilagd och låter som en Top-Fuel, för att sedan blir omkörda av en standard 2-port Firebird när det ska åkas därifrån.
Historier med nedkörda nockar på dessa kammar är vardagsmat på http://forums.performanceyears.com/forums/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Detta håller åtminstone mig ifrån dessa kamaxlar.....
Historier med nedkörda nockar på dessa kammar är vardagsmat på http://forums.performanceyears.com/forums/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Detta håller åtminstone mig ifrån dessa kamaxlar.....
Re: Comp cams
5x2. Har bara köpt vippor och lite småkrafs från Comp Cam men polylocksen saknade en stoppskruv och gängorna var fulla med spån och smuts. En annan här på forumet köpte också polylocks från samma tillverkare där en inte var gängad hela vägen. Är inte imponerad av deras kvalitetskontroll...The Judge skrev:Ja, minst sagt, dessutom tycks deras slipningar vara anpassade för Cheva´s motorer samt för, eller kanske just därför, folk som hellre står vid korvkiosken och lyssnar på en motor som kämpar för att kunna gå på tomgång utan att motorn stannar med växeln ilagd och låter som en Top-Fuel, för att sedan blir omkörda av en standard 2-port Firebird när det ska åkas därifrån.
Historier med nedkörda nockar på dessa kammar är vardagsmat på http://forums.performanceyears.com/forums/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Detta håller åtminstone mig ifrån dessa kamaxlar.....
1960 Bonneville 2dr - 389 303HP
1965 Bonneville 2dr - 501 600HP
1965 Bonneville 2dr - 501 600HP
Re: Comp cams
7Här finns en bra början:
http://www.pontiacpower.org/PontiacCams.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
och här:
http://www.classicalpontiac.com/restoration/cams.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Lite vägledning:
http://pontiacstreetperformance.com/psp/camselect.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kanske detta hjälper en aning......
http://www.pontiacpower.org/PontiacCams.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
och här:
http://www.classicalpontiac.com/restoration/cams.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Lite vägledning:
http://pontiacstreetperformance.com/psp/camselect.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kanske detta hjälper en aning......