Annons

Comp cams

1
Försöker att sätta mig in i ämnet olika grupper som comp cams tillhanda håller. Inte helt lätt... Ex vis high energy, dual energy, Magnum , xtreme energy.... Är det någon viss logik i det hela? Tycker jag hittar liknande kammar i det olika grupperna....
Annons

Re: Comp cams

4
Ja, minst sagt, dessutom tycks deras slipningar vara anpassade för Cheva´s motorer samt för, eller kanske just därför, folk som hellre står vid korvkiosken och lyssnar på en motor som kämpar för att kunna gå på tomgång utan att motorn stannar med växeln ilagd och låter som en Top-Fuel, för att sedan blir omkörda av en standard 2-port Firebird när det ska åkas därifrån.
Historier med nedkörda nockar på dessa kammar är vardagsmat på http://forums.performanceyears.com/forums/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Detta håller åtminstone mig ifrån dessa kamaxlar.....
1966 GTO TriPower
1970 GTO TheJudge
KentsQjet
http://www.poci.org/
http://gtoaa.org/

Re: Comp cams

5
The Judge skrev:Ja, minst sagt, dessutom tycks deras slipningar vara anpassade för Cheva´s motorer samt för, eller kanske just därför, folk som hellre står vid korvkiosken och lyssnar på en motor som kämpar för att kunna gå på tomgång utan att motorn stannar med växeln ilagd och låter som en Top-Fuel, för att sedan blir omkörda av en standard 2-port Firebird när det ska åkas därifrån.
Historier med nedkörda nockar på dessa kammar är vardagsmat på http://forums.performanceyears.com/forums/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Detta håller åtminstone mig ifrån dessa kamaxlar.....
x2. Har bara köpt vippor och lite småkrafs från Comp Cam men polylocksen saknade en stoppskruv och gängorna var fulla med spån och smuts. En annan här på forumet köpte också polylocks från samma tillverkare där en inte var gängad hela vägen. Är inte imponerad av deras kvalitetskontroll...
1960 Bonneville 2dr - 389 303HP
1965 Bonneville 2dr - 501 600HP

Re: Comp cams

7
Här finns en bra början:

http://www.pontiacpower.org/PontiacCams.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

och här:

http://www.classicalpontiac.com/restoration/cams.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Lite vägledning:

http://pontiacstreetperformance.com/psp/camselect.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Kanske detta hjälper en aning......
1966 GTO TriPower
1970 GTO TheJudge
KentsQjet
http://www.poci.org/
http://gtoaa.org/