Annons
Re: 350 med 46 toppar
2Välkommen till forumet! Statiska kompet är lågt med dom topparna på en 350, runt 7.5:1. Men visst går det få mer fart i motorn om du planar ner topparna och väljer en kam som bygger upp cylindertrycket. Original 4-portsinsug eller ett Edelbrock Performer ihop med injusterad Quadrajet samt dubbelt avgas, ev 1 5/8" headers. 250hk borde vara realistiskt.
1960 Bonneville 2dr - 389 303HP
1965 Bonneville 2dr - 501 600HP
1965 Bonneville 2dr - 501 600HP
Re: 350 med 46 toppar
3Hej !har en 350 med 46 toppar ! om man stroukar en sådan ska man byta ut topparna eller finns det något annat man göra ? Tack på förhand !
Re: 350 med 46 toppar
4Topparna blir lika bra som nåra andra D-ports om du renoverar dem med K-lines i styrningarna och 1.96" 1.66" ventiler i rostfritt.
Mät volymen i topparnas förbränningsrum och anpassa ev. dish i kolvarna för avsedd slaglängd.
Sikta på 9.5:1 i statisk kompression.
Nya Crower 68404 ventilfjädrar passar de flesta kamaxlar.
Ryck ur de ipressade stödbultarna, sätt i 7/16" UNC HeliCoil för CBB stödbultar eller gänga 1/2" UNC för stödbultar som har 7/16" UNF på toppen.
Borra och gänga de yttre fästhålen för grenrör/headers.
Mät volymen i topparnas förbränningsrum och anpassa ev. dish i kolvarna för avsedd slaglängd.
Sikta på 9.5:1 i statisk kompression.
Nya Crower 68404 ventilfjädrar passar de flesta kamaxlar.
Ryck ur de ipressade stödbultarna, sätt i 7/16" UNC HeliCoil för CBB stödbultar eller gänga 1/2" UNC för stödbultar som har 7/16" UNF på toppen.
Borra och gänga de yttre fästhålen för grenrör/headers.