Tjenare! Har en fråga angående val av kylare.
Det är så att den jag har nu är kass och jag är kluven om man ska köpa en ny som original från rockauto.com, renovera den gamla eller köpa alu kylare med separat oljekylning.
Bilen jag har är en Grand Prix -67a med en lite trimmad 400a den kommer körs både cruising och kommer bli en och annan körning på strippen.
Kyler en alu kylare bättre? Kan separat oljekylare vara sämre för växellådan? Tittar man på priset så är det knappt någon skillnad men vad är bäst för bilen?
Annons
Re: Val av kylare
2Välkommen till Forumet!
Jag har alltid bytt kylarelement (renoverat) mina original kylare, funkar bra i alla lägen, även för bracket racing, och så ser det rätt ut.
Om man ska dra husvagn i alperna eller köra NASCAR-racing och behöver en separat oljekylare så ska den alltid kopplas i serie med original oljekylare för att lådan ska få upp rätt arbetstemperatur.
Jag har alltid bytt kylarelement (renoverat) mina original kylare, funkar bra i alla lägen, även för bracket racing, och så ser det rätt ut.
Om man ska dra husvagn i alperna eller köra NASCAR-racing och behöver en separat oljekylare så ska den alltid kopplas i serie med original oljekylare för att lådan ska få upp rätt arbetstemperatur.
Re: Val av kylare
3Tackar för snabbt svar. Det var det jag misstänkte, får bli renovering. Om någon vet vettig firma inom Skåne får ni gärna tipsa
Skickat från min C6603 via Tapatalk
Skickat från min C6603 via Tapatalk