Annons

Drop Top GTO`s 64-71

1
Vi är nu hela 4st medlemmar varav 1 är från Finland.Märken finns att beställa och priset är för Stora: 386 kr/st. Små: 26 kr/st.Märkena är fint broderade och jag kan skicka bild till dom som är intresserade och har en cab.
Annons

Re: Drop Top GTO`s 64-71

7
Varsågod! Du är nu med i en mycket exklusiv herrklubb.Vi ska sen träffas där vi bara dricker dyr whiskey och röker dyra cigarrer från Kuba.Whiskeyn ska självklart vara något amerikanskt(typ Jack Daniels).Och vi träffas bara för att det är en "klubb" för inbördes beundran.Självklart är kvinnor välkommna,tror dock att dom är lätträknade med cabbar i detta land.Allt detta är skrivet med ironi och massor med sjuk humor(varför vara normal?).Så återigen Lympis: Välkommen till dårarna!

PS: Vi är nu ofattbara 6st medlemmar.

Re: Drop Top GTO`s 64-71

10
Peje, du måste ha missat en del?

Glöm menlös Miller och blaskig Budweiser, numera är amerikansk öl mycket mer än så. Jätteproducenterna har fått hård konkurrens av mikrobryggerier runt om i hela USA, bryggare med gedigen kunskap om hantverket. IPA, DIPA och Imperial stout, stilarna bland amerikansk öl är många och kvalitén är generellt hög bland småskaligt. Visst är ölen dyrare än de lättdruckna törstsläckarna men presterar å andra sida betydlig mer smak och karaktär.

Exempelvis Sierra Nevada har en del fina Ale, bl.a Torpedeo och Pale Ale.

Sen har vi Yeti Imperial Stout
Inget för fegisar, öl som bjuder mustigt av det mesta. Malt och beska därtill choklad, pumpernickel och kaffe präglar både doft och smak. Prova imperial stout till efterrätter med mörk choklad, det är en spännande kombination.

Men visst, en god Whisky är inte helt fel, exempelvis Aberlour lagrad på sherry-fat är en av mina absoluta favoriter.
Men om du vill få nackhåren att krulla till sig för att sedan ramla av så är Laphroaig, ingen speciell sort, ett utmärkt val!
1966 GTO TriPower
1970 GTO TheJudge
KentsQjet
http://www.poci.org/
http://gtoaa.org/

Re: Drop Top GTO`s 64-71

12
Absolut. Amerikansk fin öl från mindre producenter har verkligen seglat upp till mer välsmakande nivåer senaste åren. Snart i klass med Belgiska öl :D . Vill jag dra i mig till en grillning i juli så blir det nog gärna några Millers ändå 8-)