Annons
Annons

Re: -70 RAIV-toppar...

4
Båda O-ports topparna, R96A och 614 är Service Replacement toppar sålda som reservdelar över disk och satt aldrig på nå´n bil från fabrik.
Värdet på så´na, med senare än produktionsdatum är INTE lika mycket värda som de med datum som ligger inom produktionen.

Fräna toppar? Visst, absolut, helt klart, men inget för en original-renoverare, och för race-puttar finns det betydligt bättre toppar för dessa pengar.

Med facit i hand är det MÅNGA som idag önskar att de inte portat sönder sina original RamAir/H.O.-toppar!
1966 GTO TriPower
1970 GTO TheJudge
KentsQjet
http://www.poci.org/
http://gtoaa.org/

Re: -70 RAIV-toppar...

5
The Judge skrev:Båda O-ports topparna, R96A och 614 är Service Replacement toppar sålda som reservdelar över disk och satt aldrig på nå´n bil från fabrik.
Värdet på så´na, med senare än produktionsdatum är INTE lika mycket värda som de med datum som ligger inom produktionen.

Fräna toppar? Visst, absolut, helt klart, men inget för en original-renoverare, och för race-puttar finns det betydligt bättre toppar för dessa pengar.

Med facit i hand är det MÅNGA som idag önskar att de inte portat sönder sina original RamAir/H.O.-toppar!
Helt säkert, men JAG skulle mycket hellre ha ett par 614, 96 eller 722-toppar på min motor än några alutoppar om dom kostar lika mycket. Är fränt med alutoppar också och nästan ett måste om man vill ha över 500-600hk N/A. Antar att jag tillhör "old school" lägret som gillar gjutjärn, högt komp och "stenålderskammar" ;) Angående portade toppar så funderade jag både två och tre gånger innan jag satte fräsen i mina, men kom fram till att det är bättre att dom används än att dom ligger och rostar bort i en lada (där dom låg innan jag köpte dem).
1960 Bonneville 2dr - 389 303HP
1965 Bonneville 2dr - 501 600HP