Hittade dom här när jag surfade runt på ebay: http://www.ebay.com/itm/one-pair-NOS-Po ... 1013685177" onclick="window.open(this.href);return false;
Attans att man inte har 25000kr över! Säljaren hade också NOS ventiler + ett RAIV kodat ersättningsblock till salu...
Annons
Re: -70 RAIV-toppar...
2Hittade ett insug också...
http://www.ebay.com/itm/ORIGINAL-1969-P ... 0728922129" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.com/itm/ORIGINAL-1969-P ... 0728922129" onclick="window.open(this.href);return false;
1960 Bonneville 2dr - 389 303HP
1965 Bonneville 2dr - 501 600HP
1965 Bonneville 2dr - 501 600HP
Re: -70 RAIV-toppar...
3Några fler fräna toppar, tillverkades bara 110st Firebird RAII så 16500kr är nog rätt billigt
http://www.ebay.com/itm/Ram-Air-ii-iv-H ... 1366943362" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.com/itm/Ram-Air-ii-iv-H ... 1366943362" onclick="window.open(this.href);return false;
1960 Bonneville 2dr - 389 303HP
1965 Bonneville 2dr - 501 600HP
1965 Bonneville 2dr - 501 600HP
Re: -70 RAIV-toppar...
4Båda O-ports topparna, R96A och 614 är Service Replacement toppar sålda som reservdelar över disk och satt aldrig på nå´n bil från fabrik.
Värdet på så´na, med senare än produktionsdatum är INTE lika mycket värda som de med datum som ligger inom produktionen.
Fräna toppar? Visst, absolut, helt klart, men inget för en original-renoverare, och för race-puttar finns det betydligt bättre toppar för dessa pengar.
Med facit i hand är det MÅNGA som idag önskar att de inte portat sönder sina original RamAir/H.O.-toppar!
Värdet på så´na, med senare än produktionsdatum är INTE lika mycket värda som de med datum som ligger inom produktionen.
Fräna toppar? Visst, absolut, helt klart, men inget för en original-renoverare, och för race-puttar finns det betydligt bättre toppar för dessa pengar.
Med facit i hand är det MÅNGA som idag önskar att de inte portat sönder sina original RamAir/H.O.-toppar!
Re: -70 RAIV-toppar...
5Helt säkert, men JAG skulle mycket hellre ha ett par 614, 96 eller 722-toppar på min motor än några alutoppar om dom kostar lika mycket. Är fränt med alutoppar också och nästan ett måste om man vill ha över 500-600hk N/A. Antar att jag tillhör "old school" lägret som gillar gjutjärn, högt komp och "stenålderskammar" Angående portade toppar så funderade jag både två och tre gånger innan jag satte fräsen i mina, men kom fram till att det är bättre att dom används än att dom ligger och rostar bort i en lada (där dom låg innan jag köpte dem).The Judge skrev:Båda O-ports topparna, R96A och 614 är Service Replacement toppar sålda som reservdelar över disk och satt aldrig på nå´n bil från fabrik.
Värdet på så´na, med senare än produktionsdatum är INTE lika mycket värda som de med datum som ligger inom produktionen.
Fräna toppar? Visst, absolut, helt klart, men inget för en original-renoverare, och för race-puttar finns det betydligt bättre toppar för dessa pengar.
Med facit i hand är det MÅNGA som idag önskar att de inte portat sönder sina original RamAir/H.O.-toppar!
1960 Bonneville 2dr - 389 303HP
1965 Bonneville 2dr - 501 600HP
1965 Bonneville 2dr - 501 600HP