Annons
Annons

Re: Kontakt med catalina 64 ägare

3
Hej ! Ja det var den som jag köpte, ett påbörjat ren.obj. Har motorn inlämnad för "helren." ev.klar nästa vecka. Var du och kollade på bilen ? Kommer säkert att bli många frågor ang. alla vakumslangar bla. Tog du några kort på detaljer före demonteringen ? Det kan bli sådana saker som jag behöver hjälp med , köpte Factory OEM Shop Manual men allt syns inte !
Med vänlig hälsning Lasse
Lars Gehrman
072 7113570
lars.gehrman@telia.com

Re: Kontakt med catalina 64 ägare

4
Det är bara att höra av dig när du tänkte börja montera ihop den. Jag åkte aldrig å kollade på den, men vad jag minns var den totalt demonterad så du har nog lite att bita i innan den är klar. Jag har endast plockat ur motor & låda ur min så i övrigt sitter allt där det monterades på fabriken. Är det originallådan (Rotohydramatic, Slim jim) till din bil eller är den utbytt ?.
Min Mail: nisse71@telia.com (kollar ej på forumet så ofta)

Re: Kontakt med catalina 64 ägare

5
Prova även att höra dig för på facebook, lämpligast då i gruppen "Pontiac Classics of Sweden".
Där finns några stycken med '64 Catalinor, även cabbar, men jag vet inte om de är aktiva här på forumet.
Jag såg att du har ett konto på facebook, så vill du är det bara att lägga till sig i gruppen: https://www.facebook.com/groups/114688771892844/

Lycka till med renoveringen
1963 Grand Prix - 2001-13 - Såld
1966 Bonneville Station Wagon - 2013-16 - Såld
1966 Bonneville 4-Door Hardtop - 2016-20 - Såld