Annons

TEMPMÄTARE till GTO -66

1
Hojt kan någon vänlig själ tala om hur jag kollar min tempmätare, har försökt att koppla på lite olika vis men resultatet blir samma, utom då jag stör mätaren i gjord då åker den i bott, har köpt en ny givare som sitter i insuget med ett stift rakt upp, har värmt den och ohm mätt den och det verkar att fungera, får olika värden då den är kall eller varm, ska också tilläggas att för närvarande så har jag monterat ut mätare och givaren för att lättare kunna felsöka, mätarna har suttit i en GTO -66
//sören
Annons

Re: TEMPMÄTARE till GTO -66

4
johnsson49 skrev:På min givare är det en knopp
Ok
Skrev du inte nyss att den hade ett stift rakt upp?
Om du har original mätare i brädan gäller följande:
Givaren ska ha en knopp, som Kent skrev, och den ser ut som ett T om du tittar från sidan av givaren.
Du skrev flatstift rakt upp som jag tolkar är en givaren till bilar med lampa.
Misstänker att du fått fel givare om du har original mätare i bilen.

Vem köpte du givaren av?
Vilket fabrikat är det?
Vilket artikelnummer har den?

Har du original lampa skall givaren ha ett flatstift rakt upp.
Har du original mätare skall givaren ha en "knopp" T anslutning som jag skrev tidigare.
Är det en givare till en eftermarknadsmätare kan den se ut hur som helst...

Håkan
1970 GTO, 370 hp, 3:90, TH400.
http://www.americano.se

Re: TEMPMÄTARE till GTO -66

5
Hej tyvärr så uttryckte jag mig lite klumpigt ang givaren, det är som du skriver från sidan ser den ut som ett T, köpte givaren från Norrlands custom, något art-nummer dä har jag inte då jag köpte den förra året å kvittot är inte sparat, misstänker du att givaren är fel?
//sj

Re: TEMPMÄTARE till GTO -66

8
Du har ju fått nålen att röra på sig, då borde lindningen vara hel.
Har du testat med allt på sin riktiga plats i bilen?
Ett vanligt fel vid störningar hos mätare är dålig jordning.
Se till att instrumenthuset ät ordenligt jordat till karossen och att alla andra jordpunkter från batteriet till motorn och vidare till kaross och från kaross till ramen är 100%.
1966 GTO TriPower
1970 GTO TheJudge
KentsQjet
http://www.poci.org/
http://gtoaa.org/