Sida 1 av 1

Fett Nipplar

Postat: 27 maj 2016 08:58
av stugan
Hej
Har bara hittat smörjnipplar på framvagnen.Finns det flera än dom så vill jag gärna veta.
Sedan nån som vet hur mycket vxl-låds olja TH-400 med djupare olje tråget.
Är GTO -67
Hade bäst
:?:

Re: Fett Nipplar

Postat: 27 maj 2016 09:38
av The Judge
Hallå!

Smörjnipplar finner du endast i framvagnen.

Oljemängden i tråget är svårare att svara på, det beror helt enkelt på vilket av de djupare trågen du har, original trucktråg i plåt eller eftermarknads gjutet i aluminium?
Enklast vore väl att fylla ett vanligt personbilstråg med vatten och sedan fylla ditt djupare tråg med vatten för att se hur mycket de rymmer?

Re: Fett Nipplar

Postat: 27 maj 2016 10:46
av stugan
Bra idè,är ett eftermarknads i aluminium..

Re: Fett Nipplar

Postat: 29 maj 2016 07:38
av lemans71
Hej, jag har också ett aluminiumtråg (standardvolym) på min 350-låda.
Jag har lite problem med läckage, har bytt packning tre ggr men fuktar lite även nu, irriterande.

Är ditt tråg tätt och vilken packning använder du?

Re: Fett Nipplar

Postat: 29 maj 2016 11:38
av stugan
Japp tätt.Packningen som följer med filtret.Sedan lite Packningsklister mot kåpan från Biltema svart färg..

Re: Fett Nipplar

Postat: 29 maj 2016 12:14
av Lemans 65
Böt du till längre sugrör med? Kan tipsa om summits gjutna 400 alutråg finns både med och utan logga.
De kommer komplett med ac delco truck sugrör och rymmer lika mkt olja som trucktrågen. Kraftigt i gjutningen och bra gjutet(påstås vara trick flow som gör dem) planfrästa och blir alltid täta utan special packningar el klet.

http://www.summitracing.com/int/parts/s ... /overview/

http://www.summitracing.com/int/parts/s ... /overview/

Angående packning th350 är ditt tråg gjutet el tunnare pressat? Gjutna brukar vara lätt att få täta om de är plana. Tunnare pressade vare sig stål plåt el alu brukarkunna vålla problem om de dragits för hårt, rikta så gått det går packning med tätning el Morosos tjocka gummipackning har varit framgångsfulla recept för mig när jag fixat läckande tråg. Du är helt säker att det är tåget och int olja stickröret som läcker? Läcker röret brukar läckaget uppstå nån timma/timmar efter du åkt då oljan rinner tillbaks från tex turbin och andra delar i lådan så nivån stiger kan ibland vara mycket svår att skilja från läckande tråg då oljan kryper runt tråget hela vägen. Samma här har nån varit lite oförsiktig med röret och böjt det lite kan det vara mkt svårt att få tätt, lösningen kan vara en eftermarknadssticka/rör med annan tätning.

Moroso tråg packning(står att man inte ska använda med orginal tråg men har gjort det flertal ggr åt kunder när övriga packningar och försök att få tätt misslyckats för dem.
http://www.summitracing.com/int/parts/m ... /overview/

Oljesticksrör
http://www.summitracing.com/int/parts/t ... /overview/

Re: Fett Nipplar

Postat: 31 maj 2016 18:44
av lemans71
Tråget är gjutet och nu har jag kollat att det är rakt.
Oljesticksröret är tätt, det är packningen som fuktar lite men nu ska jag testa en korkpackning med
packningsklister på så får vi se.
Den är dubbelt så tjock som gummipackningen.

Re: Fett Nipplar

Postat: 31 maj 2016 21:49
av Lemans 65
Ok då får vi hoppas det blir tätt!

Skulle det strula skulle jag bita i det sura äpplet o köpa moroso packningen. Kan vara sista trågpackningen du köper.
http://www.tradera.com/item/342325/2518 ... tal-moroso