Sida 2 av 2

Re: Tur i oturen?!

Postat: 11 maj 2015 21:19
av Burningbird
Ventiltoppen ser fin ut, rullen på vippan går över mitten på ventilen:
Bild
Blocket behövde inte linehonas eller arborras vid renovering. Kände på kamkedjan när jag monterade en "block off plate" istället för bränslepumpen för någon vecka sedan, den var lite slapp men inte överdrivet. Har beställt ny lyftare, kan vara den som inte släpper upp olja men såg inget fel på den när jag rev ner första gången. Ventilfjädrarna klarar .500" lyft och jag har bara .450" med 068-kammen och 1.65-vippor, det är också bra med frigång mellan retainer och ventiltätning. Alla fjädrar är inshimsade inom .010" från 1.6" installationshöjd.

Re: Tur i oturen?!

Postat: 18 maj 2015 20:18
av Burningbird
Intressant tråd, likadana vippor och stötstänger som jag har...
http://forums.maxperformanceinc.com/for ... p?t=774183" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Tur i oturen?!

Postat: 06 jun 2015 19:39
av Burningbird
Nu är motorn ihop igen med nya chromemolystänger, ny vippa och ny lyftare. Ska bara köra in lyftaren så blir det provkörning imorgon. Hittade inget fel på gamla lyftaren när jag plockade isär den, inte heller på ventil eller fjädrar. Ska kolla så jag får upp olja i stötstången efter provturen imorgon sen är det bara att hoppas motorn håller ihop... 3:e gången gillt?

Re: Tur i oturen?!

Postat: 07 jun 2015 16:50
av Burningbird
Kört en provtur samt kontrollerat att lyftaren/stötstången flödar upp olja till vippan (motorn på tomgång utan ventilkåpa). Bara att byta olja/filter och hoppas jag slipper mer strul med motorn nu...