Sida 1 av 1
Insugspackning?
Postat: 08 mar 2015 13:17
av lemans71
Hej, ska inhandla insugspackningar till min 350-71:a
I Hansenkatalogen finns fel-pro och mr gasket, vilka ska man
slå till på?
Ska montera ett Performer, är det samma packning som som till originalinsugen?
Re: Insugspackning?
Postat: 08 mar 2015 16:04
av The Judge
Jag använder FelPro, som är en kvalitetsprodukt.
Performer, om jag minns rätt, har de små öppningarna för avgaskanalen mellan topparna, (till skillnad från 1971 och tidigare originalinsug som har en större öppning på passagerarsidan)?
I.s.f. måste du använda insugspackningar för 1972 eller senare toppar/motorer.
Re: Insugspackning?
Postat: 08 mar 2015 16:22
av Burningbird
Jag tycker också Fel-Pro packningar funkar bra. MS90205 ska passa dina toppar och insug.
Länk:
http://www.wallaceracing.com/intake-crossover.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Insugspackning?
Postat: 08 mar 2015 20:42
av lemans71
Jag var ut i garaget och kollade och det stämmer, det är små öppningar, har beställt fel om jag inte frågat här, vilken tur!
Från -72 och framåt finns bara felpro ser jag. (i alla fall i katalogen)
Fotpackning till en Q-jet då, finns både öppen och med fyra hål i, vilken ska man ha?
Re: Insugspackning?
Postat: 08 mar 2015 20:46
av The Judge
Fyra hål, Fel-Pro 60061-1.