Annons

Firebird -76

1
Ny medlem och ganska så ny Pontiac ägare så jag slänger upp en tråd på häcken :)

Köpte min första Bird för ca 1 månad sedan, körde en vecka eller 2 innan slipen kom fram för nu vill jag inte skämmas mera. Tanken är en om lack och då får man passa på att ta bort det roliga brunbubblet :)
Ganska förvånad att det inte var mer rost på han än var det var och kan inte se att någon har varit och lagat någon rost på han innan. Undertill är han rostfri och i skuffen med. Men skärmkanterna bak fanns det lite hål, under vingen mm. Inredningen är väl inte jätte rolig med stolarna är fina iaf.

(Gick inte att bifoga bilder pga "Detta forums bilagekvot har uppnåtts, du kan inte ladda upp några filer")
Annons

Re: Firebird -76

2
Hämtade bilen i fredags efter har varit borta en vecka. Bilen blev hel svart och är riktigt nöjd. Har börjat montera ihop han men väntar på huv, skufflucka, stötfångare och lite små prylar.
Nu ska man bara få tummen ur och beställa fälgar, dekaler och såsmåning lite trim.

Re: Firebird -76

3
Har hänt lite med bilen nu, nya fälgar och guld fåglar på b-stolpe monterade.
Vänster dörren och huven är det som ska på härnäst.
Fick även hem nya fjädrar, sänkblock, repsats till bromsok, nya remmar, ny generator och en ny sido ruta. Nästa inköp blir nog en ny matta. Han börjar likna en firebird nu.

Re: Firebird -76

14
Inte hänt allt för mycket men ett bromsok har hunnit bli renoverat och nya slangar ligger i garaget och väntar på att bli monterade. Så i helgen blir det att lufta bromsar, kul. Så fort far blir färdig på lyften med sin holk så ska det höjas och sänkas.