Sida 1 av 1

Vilka headerspackningar?

Postat: 10 jan 2014 16:22
av Burningbird
Hej! Tips på bra D-ports headerspackningar? Har för mig att jag läst en tråd om det här men hittar den inte. Tänker inte använda någon billig kompositpackning, jag gör inte om det misstaget... Eftersom kanalerna i topparna och mina headers är portade kan jag inte ha mindre packningar än 1,82"x1,36".

Dom här funderar jag på men kom gärna med förslag!
Koppar: http://www.summitracing.com/dom/parts/s ... ke/pontiac" onclick="window.open(this.href);return false;
Aluminium: http://www.summitracing.com/dom/parts/m ... ke/pontiac" onclick="window.open(this.href);return false;
Steel core laminate: http://www.summitracing.com/dom/parts/m ... ke/pontiac" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Vilka headerspackningar?

Postat: 11 jan 2014 09:54
av Anders
http://catalog.remflex.com/category_s/81.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Och inget annat!

Re: Vilka headerspackningar?

Postat: 11 jan 2014 11:19
av Burningbird
Det var dom jag hade läst om tidigare men kom inte ihåg vad dom hette. Tackar!

Re: Vilka headerspackningar?

Postat: 11 jan 2014 12:28
av Lejon
Reflex funkar asbra!
Var försiktig vid monteringen bara, dom går INTE att böja.

Re: Vilka headerspackningar?

Postat: 11 jan 2014 12:56
av Burningbird
Finns det någon Svensk återförsäljare? Såg att direktfrakt till Sverige låg på 109dollar :?

Re: Vilka headerspackningar?

Postat: 11 jan 2014 13:41
av The Judge
Prova original plåtpackning med lite Biltema High-Temp silicone påstruket.
Finns de som kört racing med dessa utan läckage.

Re: Vilka headerspackningar?

Postat: 11 jan 2014 14:22
av Lejon
Persåkers säljer remflex

Re: Vilka headerspackningar?

Postat: 11 jan 2014 19:35
av Burningbird
Tack till er båda! Ska kolla vad Persåker tar för packningarna. Har portat både toppar och headers efter original plåtpackning men den saknar remsan som delar de 2 mittre portarna. Men det kanske inte spelar någon roll om förvärmningskanalen iaf. är öppen?

Re: Vilka headerspackningar?

Postat: 11 jan 2014 20:59
av The Judge
Den "saknade" remsan i mitten saknar helt betydelse.