Sida 1 av 1
Tro power
Postat: 03 nov 2013 15:18
av 63bonnevillecab
Vad är skäligt att betala för ett tri power insug med termostathus. Inga gas stag och de fattas en yttre förgasare och dom som finns är troligtvis inte rätt
Re: Tro power
Postat: 03 nov 2013 17:33
av The Judge
Jag har renoverat alla årsmodeller och fabrikat av Tripower till Pontiac, Cadillac och Oldsmobile och kan bara säga att det objekt du beskriver inte blir billigt att "få till", ens om du lyckas hitta rätt förgasare i vettigt skick (vilket är den SVÅRA biten med alla TriPower).
Kolla ebay för priser på insug och förgasare och Ames för alla delar som krävs runtom förgasarna så får du en uppfattning om kostnaden?
Jag säljer ju annars en komplett korrekt renoverad 1963 421 H.O. M/T TriPower för 20000 kr.
Passar alla 1963-64 Pontiac V8. Bara att skruva på!
Re: Tro power
Postat: 03 nov 2013 20:18
av 63bonnevillecab
jag har dreglat över ditt paket en del, men de kompisen har liggande kostar bara 2500 men jag vet inte om de är värt såpass
Re: Tro power
Postat: 04 nov 2013 16:17
av 63bonnevillecab
Jag köpte de, var dock 3500 de skulle stå. Får ha de som långtids projekt att hitta förgasare