Re: Pontiac GTO - 1966
Postat: 29 jun 2014 13:28
Är det här projektet redan färdigt?
Inofficiellt community för Pontiac i Sverige, här snackar vi Firebird, Trans Am, GTO med mera!
https://pontiacforum.se/
Ja det är då bra trevligare med lite motorbygge än det jag har gjort hittils på bilen, å bra mycket roligare än att börja sätta kapen i karossen å börja byta plåtdelar, dock kommer den dagen också men nu ska vi ha lite roligt hade jag tänkt med lite trevligare motorBurningbird skrev:Skoj med motorrenovering! Melling tillverkade kammar åt Pontiac så om jag har fattat rätt är Melling SPC-7 en "äkta" 068-kam (S). http://butlerperformance.com/products/c ... ngCams.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Summit 2801 kan ju vara ett billigare alternativ: http://m.summitracing.com/parts/sum-2801" onclick="window.open(this.href);return false;
Låsbara justermuttrar och en justering om ett halvt varv från 0-spel, jämfört med original 1,5-2 varv från 0-spel till botten och 20lb/ft, kommer med största sannolikhet att återställa geometrin med dina planade toppar, så att byta stötstänger p.g.a. längden blir knappast nödvändigt.gto66 skrev:ja då är det väl nästan en självklarhet att sätta i en 2801 kam som bygger upp trycket som fattas
Ska väl ta å börja riva av toppar å dylligt å få dom avplanade . å räkna ut hur mycket kortare stötstänger jag behöver.
// Niklas