Sida 1 av 1

Comp rullkam + lyftare?

Postat: 02 sep 2013 19:22
av Burningbird
Läste på PYs forum att en medlem hade köpt Comp Cams Roller-Camshaft/Lifter Kit (Comp Cams CL51-433-9 Xtreme Energy, XR288HR) för bara 327dollar, vilket är larvigt billigt. Jag vet att Summit tar 785dollar för samma kit, Jegs tar 795dollar... Törs man beställa ett kam/lyftarkit (http://autoplicity.com/products/321767- ... r_kit.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;) eller kan det vara någon Kina-kopia? Googlade lite och hittade 2 firmor till som sålde kittet för nästan samma peng :?: Ska snart starta med nästa motorbygge till Firebirden, 400/461 med SD´s KRE 295cfm-toppar, och tänkte att den här kammen kunde fungera till den motorn.

Länkar:
http://forums.performanceyears.com/foru ... 931&page=2" onclick="window.open(this.href);return false; Inlägg #30
http://www.summitracing.com/parts/cca-cl51-433-9" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cnc-motorsports.com/comp-cam ... r-kit.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://paceperformance.com/i-6040970-xt ... 433-9.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Comp rullkam + lyftare?

Postat: 02 sep 2013 23:00
av Peje
Tillverkar USA nåt längre? Priset låter onekligen lågt i jmf.

Re: Comp rullkam + lyftare?

Postat: 03 sep 2013 23:51
av jimmy 77
borde de inte skilja på "grind#" lr art.nr om de är kopior?

comp cams har iaf tidigare hållt god kvalite på sina produkter

Re: Comp rullkam + lyftare?

Postat: 04 sep 2013 14:43
av Burningbird
Nu har 2 av webbbutikerna höjt priset till 750dollar, ska försöka beställa från den sidan där kam/lyftarna fortfarande kostar 328dollar.

Re: Comp rullkam + lyftare?

Postat: 04 sep 2013 22:25
av Burningbird
Beställde Comp Cam kittet från paceperformance.com Gick på 361dollar (2400kr) med frakt till Kalifornien. Återstår att se om dom skickar någon rullkam/lyftar-kit :roll:

Re: Comp rullkam + lyftare?

Postat: 04 sep 2013 23:32
av zappafan
Ja ibland kör dom väl nån "drive" & nån gång typ av utförsäljning med kanonpriser... ;)

Re: Comp rullkam + lyftare?

Postat: 04 sep 2013 23:36
av Burningbird
Verkar som om CompCams har gett fel priser till sina återförsäljare. Fick ett mail nu att ordern var upphävd för att det var fel pris på hemsidan och nu kostade kittet 750dollar istället...

Re: Comp rullkam + lyftare?

Postat: 05 sep 2013 02:59
av The Judge
Om det låter för bra för att vara sant så är det oftast så.....