Sida 1 av 1

350 låda rycker när man lägger i växel

Postat: 26 jul 2013 23:44
av Johnsson_T
Min 350 låda rycker rätt kraftigt när jag lägger i backen eller driven , när jag kör är det inga problem, tycker inte varvet på tomgång är för högt men hörde att man skulle ställa in tomgången med driven i, kan det vara så enkelt att bara ställa ner varvet lite så, är rätt ny i jänkebils världen så tacksam för svar

Re: 350 låda rycker när man lägger i växel

Postat: 27 jul 2013 07:48
av jimmy 77
prova ställ ner din tomgång med växel i har du varvräknare så brukar 800 rpm vara lagom för att slippa ryckningar när du lägger i växel

Re: 350 låda rycker när man lägger i växel

Postat: 27 jul 2013 09:16
av Johnsson_T
Okej, ska prova de det, tack

Re: 350 låda rycker när man lägger i växel

Postat: 27 jul 2013 13:45
av The Judge
800 varv med driven ilagd är i de flesta fall för högt och kommer att ge ryck i lådan med standardturbin.
Mer än 650 varv med växeln ilagd är sällan nödvändigt, om motorn får en tillräckligt förbränningsbar blandning från förgasarens tomgångs/lågfartkrets.
Detta brukar ge ca. 800 varv i neutral.