Sida 1 av 1

Spikningar låga varv

Postat: 25 jul 2013 14:29
av Peje
Jaha,nu,är det min tur.Noterade att motorn vill spika vid belastning låga varv.Hällde i OK:s 98 men ingen skillnad.Dags att byta brytare o kolla tändning? Motorn är helt i originalutförande.Inga spikningar vid höga varv.

Re: Spikningar låga varv

Postat: 25 jul 2013 15:15
av -61 Bonneville
Välkommen i "klubben" :( ! Irriterande och direkt onyttigt, jag har ännu inte hittat mirakelkuren för detta men tala gärna om om du hittar den.... ;)

Re: Spikningar låga varv

Postat: 25 jul 2013 21:30
av Peje
Varit i garaget o tittat lite.Rotorn ser bra ut,locket lite ärg på nockarna men annars bra.Brytarna öppnar o stänger,ser också bra ut(lite svårt ifs att se,så jävla trångt där bak.Har inte kollat tändning eller med kamvinkelmätaren ännu.Bilen startar bra,går jämt men spikar i låg fart vid gaspådrag.Förgasaren gick att efterdra en del.
Tändkablar är fräscha.Tändstiften R45S bör nog bytas men orsakar väl inte spikningar?

Re: Spikningar låga varv

Postat: 25 jul 2013 21:37
av Lejon
Har den spikat förut eller kom det bara sådär?
Vad har du för initial förtändning?

Re: Spikningar låga varv

Postat: 25 jul 2013 22:03
av Peje
Har förut haft spikningar på höga varv när man "drar ur den" men tills nu har den gått klockrent.
Ställde den sist på 9gr tror jag.Fördelarvakum funkar.Allt funkar men den spikar!!

Eller så håller bilen på att rasa i bitar!

Re: Spikningar låga varv

Postat: 25 jul 2013 22:30
av Håkan S
"Bensinen" till våra bilar blir nog bara sämre och sämre...

Håkan

Re: Spikningar låga varv

Postat: 25 jul 2013 22:42
av Peje
På tal om bensin: Soppapris 98 V-Power på Åland: 18,20kr/lit!!

Ja soppan blir bara sämre o sämre.Tänk om man fick tag på äkta högoktanig soppa från 60-talet!

Re: Spikningar låga varv

Postat: 26 jul 2013 00:05
av Håkan S
Kan gå att fixa!!!... :shock:

Håkan S

Re: Spikningar låga varv

Postat: 26 jul 2013 00:18
av Peje
Hittade en ny brytare i konsollen.Det står:Standard Blue Streak DR2270P.Men det är ett hål i kontaktytan,vad är poängen med detta?

Re: Spikningar låga varv

Postat: 31 jul 2013 21:15
av Peje
Nähä,ingen som visste.Ska byta stift iaf.

Re: Spikningar låga varv

Postat: 31 jul 2013 21:55
av The Judge
Peje skrev:Hittade en ny brytare i konsollen.Det står:Standard Blue Streak DR2270P.Men det är ett hål i kontaktytan,vad är poängen med detta?
Den är ventilerad för ökad livslängd.