Ryckig gång i alla register.
Postat: 23 jul 2013 19:09
Hellå!
Har en GTO-66 med en 400 motor som är lite lagom vässad med annan kam, smidda kolvar, 10.75 komp 3.43 utvx. har byta fördelare till en HEI och strömmen är rätt 16 graders förtändning.
Har provat sänka och höja tändningen men hjälper ej, har bytat förgasare hade en 750 holley vaccum förut men testade med en 750dp och den drar dubbelt så mycket...! labbat med munstycken.
Har beställt en 670 Holley "Street Avenger" vaccum inte för jag tror det löser problemet men borde drar lite mindre soppa och bättre respons?
Som sagt kopplat in lambdasond och allt ok, den smårycker ifrån 1200-3500rpm, kammen drar från 3-6500. men va faen den borde väl fungera ändå det är 25
år sedan den renoverades och inte mycket körd.
Den är 4 vxl manuell och bra orginal insug.
Mvh Anders
Har en GTO-66 med en 400 motor som är lite lagom vässad med annan kam, smidda kolvar, 10.75 komp 3.43 utvx. har byta fördelare till en HEI och strömmen är rätt 16 graders förtändning.
Har provat sänka och höja tändningen men hjälper ej, har bytat förgasare hade en 750 holley vaccum förut men testade med en 750dp och den drar dubbelt så mycket...! labbat med munstycken.
Har beställt en 670 Holley "Street Avenger" vaccum inte för jag tror det löser problemet men borde drar lite mindre soppa och bättre respons?
Som sagt kopplat in lambdasond och allt ok, den smårycker ifrån 1200-3500rpm, kammen drar från 3-6500. men va faen den borde väl fungera ändå det är 25
Den är 4 vxl manuell och bra orginal insug.
Mvh Anders