Sida 1 av 1

Remskivor 455

Postat: 20 jun 2013 21:47
av tripleblack
Hejsan!
Jag är ny här på forumet, och har en -66 GTO
Jag har en fundering om någon vet vilken remskiva jag ska använda till min 455:a som har en "Proffessonal Products Harmonic Damper" #90200 så att den passar ihop med generatorn, servopumpen och vattenpumpen, utan att byta originalfästena.

Re: Remskivor 455

Postat: 20 jun 2013 23:51
av The Judge
Välkommen till Forumet!

Jag minns en tråd om PROFESSIONAL PRODUCT Balancers och det var ingen rolig läsning!

http://forums.performanceyears.com/foru ... ken+damper" onclick="window.open(this.href);return false;

Jag skulle hellre satsa på en OEM-style damper så att allt passar. Det finns BRA sådana som är SFI-godkända, om man behöver detta?

Re: Remskivor 455

Postat: 22 jun 2013 19:52
av Lejon
Fy fan, det var det märket fast #80020 som jag fick av Autotec när jag köpte ny svängningsdämpare.
Jaja, får bli täta kontroller till en början.

Re: Remskivor 455

Postat: 22 jun 2013 20:25
av jimmy 77
den tråden är 3-5 år gammal så man får väl hoppas att de fått ordning på problemet utvecklingen går ju trots allt framåt :)

Re: Remskivor 455

Postat: 22 jun 2013 23:08
av The Judge
jimmy 77 skrev:den tråden är 3-5 år gammal så man får väl hoppas att de fått ordning på problemet utvecklingen går ju trots allt framåt :)
Du räknar alltså med att utvecklingen skulle gynna oss entusiaster mer än den gynnar dem som säljer/tillverkar undermåliga eftermarknadsprodukter?
Tillåt mig tvivla.......

Re: Remskivor 455

Postat: 22 jun 2013 23:39
av Håkan S
The Judge skrev:
jimmy 77 skrev:den tråden är 3-5 år gammal så man får väl hoppas att de fått ordning på problemet utvecklingen går ju trots allt framåt :)
Du räknar alltså med att utvecklingen skulle gynna oss entusiaster mer än den gynnar dem som säljer/tillverkar undermåliga eftermarknadsprodukter?
Tillåt mig tvivla.......
Tillåt mig hålla med Andreas totalt!
Visst finns det firmor som säljer billiga produkter men dom brukar inte överleva speciellt länge...
Jag har 27 års erfarenhet av att sälja Amerikanska Bildelar och vet att det lönar sig att sälja kvalitet.

Håkan S

Re: Remskivor 455

Postat: 23 jun 2013 01:32
av Lejon
jimmy 77 skrev:den tråden är 3-5 år gammal så man får väl hoppas att de fått ordning på problemet utvecklingen går ju trots allt framåt :)
Ja, vi får hoppas på det.
Jag antar att om dom är dåliga i limmningen så ger den sig ganska snart, håller den ett par månader antar jag att jag haft "tur"