Sida 1 av 1

ojämn gång efter byte av insugspackning??

Postat: 26 maj 2013 06:08
av pontiacbonneville66
Hej pontiacvänner!!

Har en pontiac bonneville -66 med 389 och Carter fyrportare.
Nu till mitt lilla problem.på grund av vattenläcka vid sidan av insuget så plockades detta bort och nya insugspackningar monterades.innan operationen gick bilen som en klocka men nu går den ojämnt och ryckigt.kan någon förklara vad som kan ha hänt? Alla slangar sitter som dom ska.och inget annat är rört.

Tacksam för svar

Mvh/Håkan.

Re: ojämn gång efter byte av insugspackning??

Postat: 26 maj 2013 10:40
av Lejon
Du har inte råkat komma åt fördelaren i samband med operationen?
Kolla så att kamvinkeln och förtändningen står rätt.

Re: ojämn gång efter byte av insugspackning??

Postat: 27 maj 2013 00:56
av pontiacbonneville66
Problemet är löst :) ett tändstift som hade gått sönder.märkligt sammanträffande. :P