Bli av med vevhusventilation..
Postat: 15 maj 2013 08:13
av Mac
Crankcase evacuation system(slangar från kåporna till avgassystemet)Är det någon som använder sånt eller är de överkurs?
Re: Bli av med vevhusventilation..
Postat: 15 maj 2013 10:08
av The Judge
Så´nt används på bilar som körs med pedalen i mattan hela tiden, då det inte finns vakuum i insuget som kan aktivera en PCV-ventil.
F.ö. bruk av bilen fungerar original vevhusventilation tillfredsställande, och är en nödvändighet för att slippa slambildning och kondens i vevhuset och motoroljan.
Re: Bli av med vevhusventilation..
Postat: 15 maj 2013 10:19
av Mac
Okej, tack för svaret!