Sida 1 av 1
Har någon varit med om detta vid första uppstart!
Postat: 11 maj 2013 11:02
av stugan
Vad kan det bero på? Ställde in bilen i November utan problem sedan blev det så här vid starten.
Jag är lite nere så gissningar betackar jag mig för. Men dom som kan veta varför eller trolig orsak så svara så är jag tacksam!
Re: Har någon varit med om detta vid första uppstart!
Postat: 11 maj 2013 14:12
av Lejon
Vad har hänt? Jag missar felet på bilden!
Re: Har någon varit med om detta vid första uppstart!
Postat: 11 maj 2013 15:07
av stugan
Lagret har gått på lyftaren!
Re: Har någon varit med om detta vid första uppstart!
Postat: 11 maj 2013 16:47
av The Judge
Usel kvalitet på lyftare!
Finns ingen annan rimlig förklaring om allt annat är OK?
Men om man ändå ska dra till med en gissning så har du använt för tjock olja som inte kommit ut till smörjpunkterna i motorn i tid, om lyftarna börjar kärva i loppen och ventilfjädrarna inte hänger med p.g.a. att det går trögt för lyftarna, så kan nocken på kammen slå sönder infästningen för rullen på lyftaren om den inte följer nocken hela vägen......
Re: Har någon varit med om detta vid första uppstart!
Postat: 12 maj 2013 00:01
av stugan
Jag kör på Castrol men viskos

itete hållar jag på ! Lär ialfall köra på 10-30hädan efter!
Re: Har någon varit med om detta vid första uppstart!
Postat: 12 maj 2013 00:45
av jimmy 77
är det Crane cams lyftare?
hade sånna i min cbb och där fick man slipa av nån tiondels mm på kragen på sidan mot blocket då de skavde emot lite kan du haft samma fenomen?
Re: Har någon varit med om detta vid första uppstart!
Postat: 12 maj 2013 10:53
av zappafan
Fan va trist, jag kör på competition cams rull-lyftare...