Förutsättnigar för förtändning!
Postat: 20 apr 2013 14:43
För att få ur lite mera morr ur motorn skulle jag vilja ställa upp tändningen från 12 till 15 grader.
Detta är ett rekommenderat värde från kamaxeltillverkaren.
Men vad mer spelar in för att det ska gå?
Topparna t.ex, har dom någon betydelse för hur mycket förtändning man kan ha?
Fördelaren är en given faktor, men med en RAIV fördelare känns DET lungt iaf.
Eller är det ren Trial n' error som gäller?
Detta är ett rekommenderat värde från kamaxeltillverkaren.
Men vad mer spelar in för att det ska gå?
Topparna t.ex, har dom någon betydelse för hur mycket förtändning man kan ha?
Fördelaren är en given faktor, men med en RAIV fördelare känns DET lungt iaf.
Eller är det ren Trial n' error som gäller?