Sida 1 av 1
Val av bränslefilter?
Postat: 04 mar 2013 08:40
av Mac
Behöver tips på bränslefilter?
Sätter man bara filter före pumpen lr?
Hur har ni gjort?
Har dragit nya slangar(tur/retur) med 10mm inv. och måste klara en vässad 462..
Re: Val av bränslefilter?
Postat: 04 mar 2013 11:17
av The Judge
För att inte försämra flödet bör man inte ha mer än original-sockan på tankgivaren före pumpen.
Tänk på att pumpen måste "dra till sig" soppan innan den kan skicka soppan vidare.
Sedan har jag ersatt filtret i förgasaren med ett yttre filter, ACDelco GF61P, som har god kapacitet och 3/8" anslutningar.
Mekpumpen har jag tagit bort och ersatt med en Carter P4594 monterad invid tanken. Detta borgar för god bränsletillförsel under alla förhållanden.
Re: Val av bränslefilter?
Postat: 04 mar 2013 15:53
av Mac
Okej. Tackar för det! Ska diskutera saken med min motorkompis som du känner Kent!