Sida 1 av 1

Avgas pontiac fullsize 65-66

Postat: 27 feb 2013 00:27
av Catalina 1965
Hej,
Min undran är om avgassystem till dom här kärrorna "passar" syskonmodeller inom gm`s koncern?? :roll:
Med viss modifikation.....ex. slutet, bakom bakhjul eller under kofångaren?

Typ då som A-body!

//
Glennson

Re: Avgas pontiac fullsize 65-66

Postat: 01 mar 2013 20:35
av Burningbird
Har tyvärr inget svar men skriv gärna vad du kommer fram till då jag har tänkt flytta över mitt nästan nya 2x2,5" system från Firebird -70 till min Bonneville -65. Gissar på att jag får förlänga det nån meter eller så :mrgreen:

Re: Avgas pontiac fullsize 65-66

Postat: 02 mar 2013 08:24
av Catalina 1965
He he, lite ombyggnad där då ja :) . Varit under å tittat lite på hur d ser ut och d blir å köpa lite 2 1/4" rör å pussla istället. Systemet består av 3olika storlekar nu....
Har ett par flowmaster 3" dämpare liggandes å tänkte använda dom till en början för 2" dämparna duger inte. Gillar inte fiskebåts pluttret.
Skaffat adaptrar till dämparna å upphängnings grunkor på summit, så d ska ihop framöver.

Burningbird: hojjta till när du e klar, om d va en dans på rosor eller d va åt h?lvete.