Ventiljustering 389
Postat: 19 nov 2012 19:35
Jag var över hos polaren, skulle hjälpa han att justera ventilerna på en 65 389.
Nu visade det sig att det låg dubbla brickor mellan justermuttern och vippan.
Den understa satt riktigt och den övre var vänd upp och ner.
Vi tog bort den extra och skulle justera men då stack gängorna upp i mitten på muttern så låsskruven går inte att använda.
Alltså har nån lagt dit en extra bricka för att kunna använda de justerbara muttrarna.
Stödbultarna är bytta till 7/16 unf.
Alltså, antingen är muttern för kort eller stödbulten för lång.
Mätte muttern till 28 mm lång.
stödbulten stack upp 45mm från toppen.
Nån som vet hur mycket stödbulten sticker upp original?
Finns det längre justermuttrar isåfall nån som vet artnr eller liknande.
Eller nåt annat tips, känns lite bonnmeck att åka med en extra bricka.
Iofs har det funkat några år men vi vill ju fixa till detta.
Nu visade det sig att det låg dubbla brickor mellan justermuttern och vippan.
Den understa satt riktigt och den övre var vänd upp och ner.
Vi tog bort den extra och skulle justera men då stack gängorna upp i mitten på muttern så låsskruven går inte att använda.
Alltså har nån lagt dit en extra bricka för att kunna använda de justerbara muttrarna.
Stödbultarna är bytta till 7/16 unf.
Alltså, antingen är muttern för kort eller stödbulten för lång.
Mätte muttern till 28 mm lång.
stödbulten stack upp 45mm från toppen.
Nån som vet hur mycket stödbulten sticker upp original?
Finns det längre justermuttrar isåfall nån som vet artnr eller liknande.
Eller nåt annat tips, känns lite bonnmeck att åka med en extra bricka.
Iofs har det funkat några år men vi vill ju fixa till detta.