Sida 1 av 1

2 port vs 4 port

Postat: 06 sep 2012 21:45
av agust
hej!
en förmodligen dum fråga men...
skulle jag märka någon större skillnad om ja bytte till fyrportare istället för tvåportare som sitter i 326an nu?

!

Re: 2 port vs 4 port

Postat: 07 sep 2012 06:03
av jimmy 77
jag böt på min 350 och den blev betydligt piggare speciellt på lite högre varv

kör med edelbrock performer insug och en q-jet

Re: 2 port vs 4 port

Postat: 07 sep 2012 14:44
av agust
Allright låter bra!
Tänkte köra på ett insug ifrån en 389, vad bör ja välja för förgasare?

Re: 2 port vs 4 port

Postat: 07 sep 2012 16:27
av jimmy 77
en renoverad och kry q-jet är inte helt fel när du väl ställt in den efter konstens regler så går den riktigt bra fin jämn tomgång bra gas respons

visst funkar det väl bra med en holley lr edelbrock förgasare med det beror lite på vad du själv föredrar ,själv har jag alltid föredragit holley förgasare men provade med en q-jet nu och än så länge så är jag helnöjd

Re: 2 port vs 4 port

Postat: 07 sep 2012 17:13
av The Judge
agust skrev:Allright låter bra!
Tänkte köra på ett insug ifrån en 389, vad bör ja välja för förgasare?

326H.O. använde insug och Carter AFB förgasare från 389:an från fabrik. Funkar garanterat bra.

Om du inte har nå´n Pontiac Carter AFB, så kan du köpa en så´n av mig som är anpassad till din motor/insug?

Re: 2 port vs 4 port

Postat: 07 sep 2012 22:11
av agust
okej kanon! pmar dig!