Sida 1 av 1

problem med gnista till första cylindern ingen annan????

Postat: 28 aug 2012 12:10
av smasken
Kopplade in strobben för att kolla tändning o då blinka den bara några få gånger. Testade då att sätta dom på andra tändkablar å då funka det perfekt.
Testade även att byta tändkabel utan någon framgång.

Vart ska jag börja leta ser ingenting när jag bara lyfter fördelar locket o kollar på 1àns stift heller??

MVH// Mats

Re: problem med gnista till första cylindern ingen annan????

Postat: 28 aug 2012 14:26
av jimmy 77
dåligt tändstift, rotor, fördelarlock ,tändkabeln mellan locket och fördelaren finns en hel del som kan strula på vägen

men prova med å byta tändstift på 1:an å se om de fortsätter

sen om inte de hjälper så får du söka vidare